Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 09.06.2017 11:41 Publikacja: 09.06.2017 12:00
Muzeum Ziemi PAN, Dom Pniewskiego, ul. Aleja na skarpie 20/26, fot. Maja Wirkus
Foto: materiały organizatora
Pracownia Czerwoszów i Jerzego Chojnackiego, Niekłańska, fot. Marek Działek
Foto: materiały organizatora
Pracownia Jerzego Jarnuszkiewicza, Nowe Miasto, fot. Anna Kudzia
Foto: materiały organizatora
Willa Brukalskich, Niegolewskiego, fot. Maja Wirkus
Foto: materiały organizatora
Willa Lacherta, ul. Katowicka, fot. Maja Wirkus
Foto: materiały organizatora
Willa Lacherta, ul. Katowicka, fot. Maja Wirkus
Foto: materiały organizatora
Organizatorzy tegorocznej imprezy proponują tym razem przeniesienie się do czasów po II wojnie światowej, by zrozumieć proces odbudowywanej z gruzów stolicy. Przez dwa kolejne weekendy chętni będą mogli zwiedzić pracownie architektów, konserwatorów i rzemieślników związanych z odbudową, a także prywatne mieszkania zwykłych mieszkańców Warszawy.
Na Nowym Mieście odwiedzić będzie można zatem pracownię rodziny Jarnuszkiewiczów, gdzie tworzył Jerzy Jarnuszkiewicz, m.in. twórca rzeźby Małego Powstańca znajdującej się na Podwalu. Jego ojciec Mieczysław i starszy brat Wojciech zrealizowali podczas odbudowy arcydzieła metaloplastyki na Starym Mieście m.in. Bazyliszka oraz szyld z krokodylem.
Na Żoliborzu, na placu Henkla czeka na zwiedzających mieszkanie w budownictwie z lat 50. z półokrągłymi sufitami i krzywymi ścianami. W niedzielę natomiast festiwal skoncentruje się na Saskiej Kępie, gdzie będzie można zobaczyć pracownie artystów: Zofii i Wojciecha Czerwoszów oraz Jerzego Chojnackiego, którą opiekuje się Magdalena Czerwosz – również artystka. A w ogrodzie rzeźbiarza Stanisława Sikory, o pracowni ojca, będącej niegdyś sercem spotkań saskich rzeźbiarzy, opowie syn – fotograf Tomasz Sikora.
Razem z dziennikarką „Rzeczpospolitej” Małgorzatą Piwowar rozmawiamy o najgłośniejszym wydarzeniu mijającego sezonu w sztuce – o otwarciu nowej siedziby Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
To zaproszenie do udziału w polskiej kulturze dla całej Europy. Koncert inauguracyjny 3 stycznia w Warszawie.
Zamek Królewski w Warszawie prezentuje cenną kolekcję sztuki europejskiej, pochodzącą z Narodowego Muzeum Sztuki im. Bohdana i Warwary Chanenków w Kijowie.
Wraz z Katarzyną Czajką-Kominiarczuk, twórczynią bloga Zwierz Popkulturalny, recenzentką i autorką książek o popkulturze, rozmawiamy na temat seriali. Jakie tytuły zasługują na miano produkcji roku? Na jakim etapie streamingowej rewolucji się znajdujemy?
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
W stolicy Szwecji ruszył Tydzień Noblowski. Rozpoczął się od tradycyjnego przekazania osobistych przedmiotów należących do tegorocznych noblistów do sztokholmskiego Muzeum Nagrody Nobla oraz sygnowania krzeseł w tamtejszej kawiarni.
Gdy wokół hulają polityczne emocje związane z pierwszą rocznicą powołania rządu, z głośników w supermarketach sączą się już bożonarodzeniowe przeboje, a my w popłochu robimy ostatnie zakupy, warto pozwolić sobie na moment adwentowego zatrzymania. A nie ma lepszej drogi, by to zrobić, niż dobra lektura.
W Kielcach na Białogonie doszło do awarii magistrali wodociągowej. Zasila ona ponad 60 proc. mieszkańców wodą z głównego ujęcia w tej części miasta.
„Ilustrownik. Przewodnik po sztuce malarskiej” Grażyny Bastek jest publikacją unikatową. Daje wiedzę i poczucie, że warto ją zgłębiać.
Dzięki „The Great Circle” słynny archeolog dostał nowe życie.
W debiucie reżyserskim Malcolma Washingtona, syna aktora Denzela, stare pianino jest jak kapsuła czasu.
Jeszcze zima się dobrze nie zaczęła, a w Szczecinie już druga „Odwilż”.
Cenię historie grozy z morałem, a filmowy horror „Substancja” właśnie taki jest, i nie szkodzi, że przesłanie jest dość oczywiste.
W „Pułapce na myszy” Agathy Christie aktorzy Ateneum pokazują, że umieją grać na różnych instrumentach równocześnie. Czy to jeden z najlepszych spektakli roku? Niewykluczone.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas