Jak podaje instytut Nielsena 10 lutego, w związku z protestem niezależnych mediów przeciwko propozycji podatku od przychodów z reklam, jaki miałby zostać na nie nałożony (protestujące media - w tym "Rzeczpospolita" - opublikowały list otwarty w tej sprawie), zmieniona została ramówka 58 kanałów telewizyjnych, które nadawały jedynie tekst protestu.
Ze względu na to, że technologia Nielsena wymaga ścieżki dźwiękowej do pomiaru oglądalności, instytut nie był w stanie, z przyczyn technicznych, oszacować 10 lutego oglądalności kanałów, które pokazywały wyłącznie planszę bez podkładu dźwiękowego (jak TVN, TVN24 czy Polsat - red.). W proteście nie brały udziału media publiczne - TVP, TVP2 i TVP Info emitowały swój codzienny program.
Dzień po proteście udział TVP1 w widowni telewizyjnej spadł z 15,9 proc. (10 lutego) do 9,96 proc. Był to mniejszy udział w widowni niż tydzień wcześniej (10,28 proc.) i dwa tygodnie wcześniej (11,06 proc.).
Z kolei udział TVP2 w widowni telewizyjnej spadł do 8,45 proc. (10 lutego wynosił 15,42 proc.).
TVP Info miało 10 lutego udział w widowni na poziomie 8,16 proc. - a dzień później spadł on do 3,99 proc. (więcej niż przed tygodniem - wówczas było to 3,72 proc. ale mniej niż dwa tygodnie temu, gdy wyniósł 4,06 proc.).