Resort pracy chce, by wszystkie instytucje publiczne miały obowiązek zgłaszania do powiatowych urzędów pracy informacji o wolnych miejscach zatrudnienia i prowadzonych rekrutacjach. Jeżeli pomysł się powiedzie, to przepis zacznie obowiązywać od marca 2014 r.
– Takie rozwiązanie dawałoby większą przejrzystość przy zatrudnianiu w instytucjach publicznych, poważnie też zwiększyłyby liczbę ofert pracy i informacje o prowadzonej rekrutacji – mówi „Rz" wiceminister pracy Jacek Męcina.
Propozycja została wpisana do przygotowywanego przez resort projektu ustawy o promocji zatrudnienia.
W BIP i pośredniaku
W całym kraju – jak podliczył resort – jest ponad 120 podmiotów mających status instytucji publicznej. To urzędy państwowe, samorządowe, jak i np. korpus służby cywilnej.
Obecnie jest tak, że kiedy poszukują pracownika publikują ogłoszenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (BIP). Do pośredniaka informacji zgłaszać nie muszą.