Milczenie przy reklamacjach, umywanie rąk, gdy uszkodzi się bagaż? Wizz Air pod lupą UOKiK

Wizz Air może otrzymać karę w wysokości do 10 proc. własnych obrotów - i to niejednokrotnie. UOKiK kwestionuje bowiem praktyki linii lotniczych, związane z uszkodzeniami bagażu i zgłaszaniem reklamacji.

Publikacja: 11.12.2024 10:54

Milczenie przy reklamacjach, umywanie rąk, gdy uszkodzi się bagaż? Wizz Air pod lupą UOKiK

Foto: Adobe Stock

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może ukarać linie lotnicze Wizz Air. Powodem są skargi konsumentów, wpływające do Urzędu, a tyczące się problemu uszkodzonych w trakcie lotu bagaży. Jak się okazuje, węgierski przewoźnik w określonych sytuacjach nie przyjmuje do wiadomości jego (wynikającej z przepisów) odpowiedzialności, zaś metody zgłaszania reklamacji są nieskuteczne. O czym dokładnie mówi UOKiK w postawionych firmie zarzutach? 

Pozostało jeszcze 91% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Prawo w Polsce
Sprawa dotacji dla PiS. Czy PKW wybrnie z impasu?
Praca, Emerytury i renty
Nowe wnioski o 800 plus w 2025 r. Zbliża się ważny termin dla rodziców
Konsumenci
Obniżka opłat za abonament RTV na 2025 rok. Trzeba zdążyć przed tym terminem
Nieruchomości
Dom zostawiony rodzinie w kraju nie przechodzi na własność. Sąd Najwyższy o zasiedzeniu
W sądzie i w urzędzie
Duże zmiany dla wędkarzy od 1 stycznia. Ile trzeba zapłacić w 2025 na łowiskach Wód Polskich?