Turysta musi wykazać, że jego hotel jest zagrożony

Jeśli konsument chce dostać zwrot pieniędzy za wycieczkę, z której zrezygnował np. z powodu kataklizmu, musi wykazać, że faktycznie zagraża miejscu jego wypoczynku.

Aktualizacja: 28.07.2023 06:59 Publikacja: 27.07.2023 15:11

Turysta musi wykazać, że jego hotel jest zagrożony

Foto: AdobeStock

Od kilku dni media piszą o ewakuacji turystów z wyspy Rodos z powodu szalejących tam pożarów. Podobne problemy ma Sycylia, a z żywiołem walczą też służby w innych krajach bałkańskich, Hiszpanii, Portugalii i południowej Francji. Czy tego rodzaju pożary mogą być powodem bezkosztowej rezygnacji z wycieczki? Zwykle bowiem umowy z biurami podróży przewidują, że po rezygnacji podróżny dostaje zwrot tylko części wpłaconych pieniędzy – im bliżej wyjazdu, tym mniej.

Pozostało 81% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Sądy i trybunały
Po co psuć świeżą krew, czyli ostatni tegoroczni absolwenci KSSiP wciąż na lodzie
Nieruchomości
Uchwała wspólnoty musi mieć poparcie większości. Ważne rozstrzygnięcie SN
Edukacja i wychowanie
Ferie zimowe 2025 później niż zazwyczaj. Oto terminy dla wszystkich województw
Praca, Emerytury i renty
Ile trzeba zarabiać, żeby na konto trafiło 5000 zł
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo karne
Śmierć nastolatek w escape roomie. Jest wyrok