Nawet dyskonty tracą klientów. Kiepski znak na sezon świąteczny

W trzecim kwartale ruch klientów wzrósł tylko w sklepach osiedlowych i nieznacznie w hipermarketach. Za to spadł nawet w najsilniejszym sektorze czyli w dyskontach. Polacy nadal ostrożnie podchodzą do zakupów, również żywności.

Publikacja: 05.11.2024 16:01

Nawet dyskonty tracą klientów. Kiepski znak na sezon świąteczny

Foto: Adobe Stock

Wysokie ceny energii i inne koszty życia powodują, że wciąż bardzo ostrożnie wydajemy. W efekcie w trzecim kwartale wzrósł najmocniej ruch w sklepach typu convenience, jak Żabka – chodzimy do nich częściej, ale po mniejsze zakupy. Dało to wzrost rdr 9,5 proc. – wynika z raportu Proxi.cloud, który „Rzeczpospolita” poznała pierwsza. Badanie powstało w oparciu o analizę zachowań ok. 1,5 mln konsumentów z wykorzystaniem danych z ruchu ich telefonów. 

Pozostało jeszcze 88% artykułu

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Handel
Chińskie cła na kopaliny z USA, Google pod lupą Pekinu. Kto zyskuje, a kto traci?
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Handel
Znany polski producent zabawek ogłosił upadłość. Bo dzieci jest coraz mniej
Handel
Chiny odpowiadają USA cłami odwetowymi. Biją też w Google
Handel
Cła na Meksyk zawieszone na miesiąc. Meksyk wzmocni ochronę granicy
Handel
Rosja traci swój największy rynek eksportowy. Turcja wybiera Chiny