Inflacja doskwiera, więc Polacy w internecie szukają tańszych produktów

Choć w pierwszym półroczu zarówno sprzedaż, jak liczba transakcji w sklepach online w Polsce wzrosła, to średnia wartość transakcji spadła. I to mimo aż 13-proc. wzrostu cen.

Publikacja: 13.07.2023 15:57

Inflacja doskwiera, więc Polacy w internecie szukają tańszych produktów

Foto: Adobe Stock

Skutki spowolnienia w wydatkach konsumpcyjnych widać również w handlu internetowym, choć sektor - biorąc pod uwagę trudne realia - i tak radzi sobie dobrze. Z danych operatora płatniczego Tpay,, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza wynika, że w pierwszym półroczu współpracujące z nim sklepy zwiększyły sprzedaż o 15 proc. licząc rok do roku. Ogółem liczba transakcji wzrosła o 33 proc., ale średnia wartość koszyka zakupowego spadła a 13 proc.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Handel
Duża sieć handlowa pomoże rozróżnić produkty z USA. Klienci masowo je bojkotują
Handel
Wojna handlowa nabiera tempa. Trump grozi UE gigantycznymi cłami na wino
Handel
Allegro zaczyna dopieszczać inwestorów. Ponad miliard na skup akcji
Handel
UE uderza karnymi cłami w stany popierające Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Handel
Rekordowe wyniki LEGO mimo spadków na rynku. Oferta firmy jest największa w historii
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń