Duński producent zabawek opublikował w tym tygodniu zaskakująco dobre wyniki finansowe za ubiegły rok. Zysk operacyjny grupy LEGO wzrósł o 10 proc. do 18,7 mld koron duńskich, czyli około 10,5 mld zł. Przychody skoczyły o 13 proc. do 74,3 mld koron duńskich, a sprzedaż konsumencka zwiększyła się o 12 proc. – podczas gdy na rynku zabawek ogółem skurczyła się o 1 proc.
Czytaj więcej
Rodzima marka Whisbear, produkująca znane zabawki pomagające w usypianiu dzieci, ogłosiła upadłość. Firma nie radzi sobie z rosnącymi kosztami oraz potężnym kryzysem demograficznym. Wkrótce maskotki mogą zniknąć z półek.
Firma wskazała w komunikacie, że wyprzedziła tym samym branżę znacznym wzrostem udziałów. Silny popyt na klocki LEGO napędziły przede wszystkim rynki Ameryki Północnej i Południowej, Europy oraz Bliskiego Wschodu. Grupa zawdzięcza doskonałe wyniki szerokiemu i zróżnicowanemu portfolio produktów, odpornym łańcuchom dostaw, korzyściom skali i produktywnością.
LEGO dominuje na rynku zabawek. Rekordowa oferta produktów
Jak wskazał duński gigant w komunikacie, rekordowe zyski zostały osiągnięte nie tylko na przekór spadkom na globalnym rynku, ale też pomimo znacznego wzrostu wydatków LEGO na długoterminowe cele strategiczne. Grupa zainwestowała w zeszłym roku w sumie 9 mld koron duńskich, głównie w budowę nowych fabryk i rozbudowę obiektów oraz biur, co stanowi wzrost z 8,5 mld koron duńskich w 2023 roku.
Czytaj więcej
Większość Polaków mających dzieci kupuje zabawki na platformie Temu – wynika z badań pracowni BioStat, które jako pierwsza poznała „Rzeczpospolita”. Rodzimy biznes już czuje tego skutki.