Duża sieć handlowa pomoże rozróżnić produkty z USA. Klienci masowo je bojkotują

Duńska sieć supermarketów Netto zaczęła oznaczać gwiazdką artykuły europejskich producentów tuż po tym, jak prezydent USA Donald Trump nałożył karne cła na Unię Europejską. W Danii coraz więcej klientów dołącza do bojkotu amerykańskich produktów.

Publikacja: 13.03.2025 20:20

Duża sieć handlowa pomoże rozróżnić produkty z USA. Klienci masowo je bojkotują

Foto: Adobe Stock

Znana sieć sklepów spożywczych Netto, należąca do duńskiego koncernu Salling Group, postanowiła w dyskretny sposób pomóc klientom w bojkotowaniu towarów pochodzących ze Stanów Zjednoczonych. Na ojczystym rynku Netto zaczęło w czwartek oznaczać europejskie produkty, tak by konsumenci mogli dokonywać bardziej świadomych zakupów.

Netto oznacza europejskie produkty, by „ułatwić klientom zakupy”

O planach sieci informował wcześniej prezes Salling Group, Anders Hagh. Jak zaznaczył we wpisie opublikowanym na portalu LinkedIn, inicjatywa wyszła od samych klientów.

Czytaj więcej

Donald Trump nie rezygnuje z Grenlandii. „Myślę, że do tego dojdzie"

„Ostatnio otrzymaliśmy szereg zapytań od klientów, którzy chcą kupować artykuły codziennego użytku europejskich marek. Aby to ułatwić, w marcu wprowadzimy nowe oznaczenie na naszych elektronicznych etykietach cenowych w Bilka, føtex i Netto, gdzie mała gwiazdka wskaże, czy marka jest własnością europejskiej firmy” – napisał szef duńskiego koncernu.

Jak dodał, sklepy Salling Group „będą nadal oferować marki z całego świata, a wybór zawsze będzie należał do klientów”.

Klienci w Danii bojkotują amerykańskie produkty. Reakcja na cła Donalda Trumpa

Choć Anders Hagh nie wspomniał nic o USA, przekaz dla klientów był jasny. Decyzja duńskiego koncernu zgrała się w czasie z nałożeniem przez prezydenta USA Donalda Trumpa ceł w wysokości 25 proc. na import stali i aluminium z Unii Europejskiej. Wspólnota natychmiast zareagowała na ruch Białego Domu, zapowiadając taryfy odwetowe na amerykańskie produkty o wartości 26 mld euro (28 mld dol.).

Do wojny handlowej coraz częściej dołączają także sami klienci. W Danii internauci rozpoczęli w marcu potężny bojkot amerykańskich produktów – grupa na Facebooku, zniechęcająca do takich zakupów, dorobiła się już 73 tys. członków, a do akcji stale dołączają kolejni konsumenci.

Póki co w sklepach Netto w Polsce nie widnieją podobne oznaczenia przy europejskich produktach. Duńska grupa podkreśla, że odpowiada na danym rynku na oczekiwania swoich klientów.

Handel
Oto największy wygrany wojny Putina. Zarobił 20 mld dolarów i zagraża Unii
Handel
Donald Trump szykuje nowy sposób na uderzenie w Chiny
Handel
WWF: Rosyjskie drewno w dużych ilościach wciąż trafia do Niemiec
Handel
Wielkanoc bez zakupowych szaleństw. Ceny rosną mocniej
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Handel
Chiński eksport mocno wzrósł przed nałożeniem ceł