Aktualizacja: 27.02.2025 02:10 Publikacja: 02.03.2023 13:48
Foto: Bloomberg
Marks&Spencer, jedna z większych sieci detalicznych w Wielkiej Brytanii, przeprosiła za wystawienie w jednym ze swoich sklepów żonkili tuż obok cebuli dymki pod banerem z informacją „ulubione sezonowo”. Koncern stwierdził, że umieszczenie kwiatów w ten sposób było błędem. Do przeprosin sieci znacząco przyczynił się botanik James Wong, który opisał sytuację na Twitterze i wytłumaczył, dlaczego to poważny błąd.
Wong dokładnie opisał, że „żonkile są najczęstszą przyczyną zatruć roślinnych”. Dzieje się tak z uwagi na to, że ludzie mylą nawet cięte pąki kwiatowe z roślinami z rodziny cebulowatych, czyli z cebulą czy dymką. Tymczasem zjedzenie żonkili jest „jak połykanie pudełka małych igiełek”. Przed możliwością pomylenia żonkili z cebulą lub niektórymi warzywami ostrzegała w 2015 rządowa agencja Public Health England.
Co drugi produkt kupiony przez polskich internautów na zagranicznej platformie pochodzi od sprzedawcy z Chin. Pod tym względem należymy do światowych liderów – wynika z najnowszych badań.
Sprzedaż francuskiej sieci w naszym kraju w 2024 roku była 3,3 proc. niższa niż rok wcześniej. Firma zapowiada przegląd aktywów, ale nie podaje szczegółów, z jakich rynków może się wycofać. O sprzedaży jej polskich sklepów mówi się od lat.
CCC wspierane przez założyciela - Dariusza Miłka - odkryło karty. Chce wykupić akcje internetowej platformy Modivo od miliarderów. Zrobi emisję nowych akcji.
Minął szok wynikający z zaskoczenia raportem Hindenburga. Z końcem stycznia zgodnie z zapowiedzią zamknęliśmy rozdział pt. okres przejściowy na rosyjskim rynku – mówi Marcin Bójko, wiceprezes LPP ds. finansowych.
Niemiecka sieć supermarketów wywołała konsternację wśród klientów we wschodnim Londynie. Aldi wprowadził innowacyjne rozwiązanie: pobiera opłatę w wysokości 10 funtów od klientów za samo wejście do sklepu — informuje „Polish Express”.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Różnorodność pozwala nam patrzeć na codzienną pracę z różnych perspektyw. Tworzy się wartość dodana, możliwość codziennej burzy mózgów i konfrontowania różnych punktów widzenia – mówi Agata Dziuba, starsza kierowniczka ds. HR w Amazon.
Pierwsze dwa miesiące 2025 roku jako Nextbike już za nami. Za nami także pierwsze przetargi, operacyjne wyzwania, branżowe dyskusje oraz plany na nadchodzące tygodnie – a wraz z nimi cenne spostrzeżenia na przyszłość. Choć trendy na 2025 rok stały się codziennością, my postanowiliśmy spojrzeć dalej i spróbować przewidzieć, jak będzie kształtować się sektor mikromobilności w 2030 roku.
Jako jeden z liderów branży czujemy się zobowiązani do wyznaczania standardów i podejmowania ambitnych zobowiązań. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto w całym łańcuchu dostaw do 2040 roku – mówi Dagmara Piasecka-Ramos, prezes PepsiCo w Polsce.
Jastrzębska Spółka Węglowa złożyła w środę 26 lutego wniosek o uzyskanie koncesji badawczej na rozpoznanie złoża „Dębieńsko 1”. Na początku lutego odmowną decyzję na rozpoznanie złoża otrzymała spółka z zagranicznym kapitałem Silesian Coal International Group of Companies (SCIGC).
Tylko 17 proc. polskich firm nie doświadczyło w ubiegłym roku cyberataku. Wraz z rosnącą liczbą tych ostatnich zwiększa się gotowość do ponoszenia wydatków związanych z cyberbezpieczeństwem. Jednocześnie biznes jest nieufny wobec AI, postrzega ją bardziej jako zagrożenie niż szansę.
W nowym sezonie letnim Wizz Air będzie oferować codzienne loty między Lotniskiem Chopina w Warszawie a lotniskiem Gatwick pod Londynem, a także trzy razy w tygodniu połączenia z Krakowa do Sofii w Bułgarii.
Tłusty Czwartek ma w Polsce zaprzysięgłych zwolenników, którzy będą objadać się tego dnia pączkami i zjedzą ich znacznie więcej niż statystyczne 2-3, jakie przypadają na osobę.
Polska chciałaby stać się jednym z udziałowców Airbusa. Tak, jak jest to w przypadku Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Kanady – podał „Le Monde”, a za nim inne francuskie media.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas