Francuz chce odrodzić markę Tupperware. „Wielki powrót” kultowej marki do Polski

Triumfalny powrót marki Tupperware? Młody przedsiębiorca z Francji chce kontynuować działalność kultowej marki. Producent popularnych plastikowych pojemników i akcesoriów kuchennych, który ogłosił upadłość w zeszłym roku wróci także do Polski.

Publikacja: 28.03.2025 09:45

Triumfalny powrót marki Tupperware?

Triumfalny powrót marki Tupperware?

Foto: Adobe Stock

31-letni Francuz Cédric Meston, chce tchnąć nowe życie w zakurzoną kultową markę Tupperware – informuje stern.de. Przedsiębiorca i inwestor z Paryża ogłosił w tym tygodniu, że uratuje francuską filię Tupperware przed niewypłacalnością i będzie świętował „wielki powrót do Europy”.

Meston, który nie tylko chce przejąć markę wraz z innymi inwestorami, ale także poprowadzić ją jako dyrektor generalny, planuje ponowne wprowadzenie marki na rynek w pięciu krajach europejskich. Oprócz renesansu we Francji, Belgii, Włoch i Niemczech, Tupperware ma odrodzić się także w Polsce.

Czytaj więcej

Słynny producent plastikowych pojemników złoży wniosek o upadłość

Tupperware wróci na rynek w kwietniu

Produkty Tupperware powrócą na rynek już w kwietniu tego roku, napisał Meston na portalu biznesowym LinkedIn. Celem jest osiągnięcie sprzedaży na poziomie 100 milionów euro do końca roku. „To nowy początek, ambitny i zaprojektowany tak, aby trwał” – napisał Meston.

Założona w 1946 roku firma produkująca opakowania plastikowe zbankrutowało we wrześniu ubiegłego roku. Po ogłoszeniu upadłości amerykańskiej spółki-matki, europejskie spółki zależne również złożyły wnioski o upadłość. Sprzedaż została przerwana na początku 2025 r.

Czytaj więcej

Producent plastikowych pojemników może przetrwać. Tupperware zyskało nowe życie

Tupperware od wielu lat borykało się z kłopotami związanymi ze spadkiem sprzedaży. W latach 2017–2022 sprzedaż grupy spadła o około miliard dolarów do zaledwie 1,3 miliarda dolarów. Jako przyczyny kryzysu Tupperware podał tanie produkty konkurencji, zakupy online i rozkwit usług dostawy żywności. Dzięki temu wiele osób nie musiało już gotować ani „pakować” jedzenia. Firma skarżyła się także na rosnące „antyplastikowe nastawienie” wśród konsumentów.

Wracają też imprezy Tupperware

Cédric Meston napisał na LinkedIn, że relaunch marki będzie oparty na „sile naszej sieci, innowacyjności naszych produktów i modernizacji naszych kanałów sprzedaży”. Ponadto Meston chce nadal koncentrować się na słynnych „imprezach Tupperware”. Koncepcja prywatnych, organizowanych spotkań sprzedażowych, podczas których niezależna konsultantka sprzedaje produkty Tupperware swoim znajomym w zamian za prowizję, była tym, co uczyniło firmę globalną korporacją.

Cédric Meston nie jest nieznanym przedsiębiorcą we Francji. Po rozpoczęciu kariery w firmie konsultingowej McKinsey, w 2019 roku założył firmę produkującą wegańskie zamienniki mięsa, która obecnie nazywa się HappyVore. W 2021 roku francuski magazyn „Forbes” uznał firmę za wiodącego dostawcę roślinnych alternatyw mięsnych produkowanych we Francji, a Meston znalazł się w gronie 30 najlepszych przedsiębiorców poniżej 30. roku życia – przypomina „Stern”.

Czytaj więcej

Czarne chmury nad Tupperware. Znana marka zbankrutuje?

W zeszłym roku Meston zrezygnował z kierowania firmą. Od tamtej pory postrzega siebie jako inwestora, który skupuje podupadające firmy i przywraca je do życia. Na swoim profilu na LinkedInie opisuje siebie jako seryjnego przedsiębiorcę, którego mottem jest: „Odrodzenie nie polega na naprawianiu przeszłości, lecz na poruszaniu się naprzód, silniejszym i mądrzejszym”.

Macron to lubi

Kciuki za powodzenie nowego biznesy Mestona trzyma także prezydent Francji Emmanuel Macron, który jest fanem Tupperware. „Tak wielu Francuzów i Europejczyków ma pojemnik Tupperware w swojej szafce... i w swoim sercu!” – napisał Macron pod wpisem Mestona na LinkedIn. „Gratulacje z okazji tej nowej przygody. Niech to ponowne uruchomienie będzie synonimem innowacji i sukcesu” - dodał.

31-letni Francuz Cédric Meston, chce tchnąć nowe życie w zakurzoną kultową markę Tupperware – informuje stern.de. Przedsiębiorca i inwestor z Paryża ogłosił w tym tygodniu, że uratuje francuską filię Tupperware przed niewypłacalnością i będzie świętował „wielki powrót do Europy”.

Meston, który nie tylko chce przejąć markę wraz z innymi inwestorami, ale także poprowadzić ją jako dyrektor generalny, planuje ponowne wprowadzenie marki na rynek w pięciu krajach europejskich. Oprócz renesansu we Francji, Belgii, Włoch i Niemczech, Tupperware ma odrodzić się także w Polsce.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Luksus w odwrocie, Polacy wolą wydawać na inne rzeczy
Panel Transformacji Energetycznej
Czas na szeroką debatę o transformacji energetycznej
Handel
Do czego doprowadzi motoryzacyjna wojna celna Donalda Trumpa?
Handel
Donald Trump rozpoczyna motoryzacyjną wojnę handlową. Kto ją wygra?
Handel
Kanada odpowiada na cła Trumpa: Będziemy bronić naszego kraju
Materiał Promocyjny
Rozwój duchowy i innowacyjne praktyki biznesowe: unikalna droga marki SYLVIA
Handel
Na święta ceny w sklepach znowu mocniej w górę
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście