Czarne chmury nad Tupperware. Znana marka zbankrutuje?

Akcje Tupperware pikują na giełdzie, firmie grozi wyrzucenie z giełdowego obrotu, a analitycy widzą przed nią krótką i nieprzyjemną przyszłość.

Publikacja: 11.04.2023 16:48

Czarne chmury nad Tupperware. Znana marka zbankrutuje?

Foto: Bloomberg

Po piątkowej informacji Tupperware, że firma ma „poważne wątpliwości co do zdolności kontynuowania działalności” w poniedziałek kurs producenta pojemników do przechowywania żywności zapikował o 50 procent. Koncern podkreślał w komunikacie, że współpracuje z doradcami w celu znalezienia finansowania, ale to nie uspokoiło inwestorów giełdowych. I nic dziwnego – firma Tupperware ostrzegła bowiem, że bez zabezpieczenia dodatkowych środków nie będzie miała gotówki na bieżące finansowanie swojej działalności.

Dla ratowania firmy szukane są dodatkowe oszczędności w postaci zwolnień pracowników. Tupperware przegląda także swój portfel nieruchomości pod kątem tego, czego można się pozbyć, by zmniejszyć koszty.

- Tupperware wyrusza w podróż mającą na celu odwrócenie sytuacji i dzisiejszy dzień jest kluczowym krokiem na drodze do rozwiązania naszej sytuacji kapitałowej i płynnościowej. Firma robi wszystko, co w jej mocy, aby złagodzić skutki ostatnich wydarzeń i podejmujemy natychmiastowe działania w celu uzyskania dodatkowego finansowania i poprawy naszej sytuacji finansowej – mówił w komunikacie prasowym Miguel Fernandes, dyrektor generalny Tupperware.

Czytaj więcej

Znana sieć sklepów z odzieżą bankrutuje przez inwestycje w e-commerce

Będący w niektórych kręgach synonimem pojemnika na żywność koncern Tupperware walczy w ostatnich latach o utrzymanie się na rynku w warunkach rosnącej konkurencji. Zmieniająca się sytuacja zmusiła firmę do zmiany modelu sprzedaży i zawarcia umowy z detalistą (sieć Target) na sprzedaż swoich wyrobów. Koncernowi szkodzi bowiem „gwałtowny spadek liczby sprzedawców”. A ten z kolei napędzany jest zmniejszającym się zainteresowaniem konsumentów oraz tym, że młodsi konsumenci niespecjalnie interesują się marką.

- Firma była kiedyś wylęgarnią innowacji w rozwiązywaniu problemów z gadżetami kuchennymi, ale naprawdę straciła przewagę – uważa, cytowany przez CNN, Neil Saunders, analityk handlu detalicznego i dyrektor zarządzający GlobalData Retail.

Działania, takie jak współpraca z Target, najwyraźniej nie pomogła Tupperware. Jej akcje w ciągu roku straciły 90 proc. wartości. Do tego, jakby kłopotów było za mało, niedawno nowojorska giełda poinformowała, że Tupperware może zostać wykluczona z obrotu giełdowego z uwagi na brak raportu rocznego.

Po piątkowej informacji Tupperware, że firma ma „poważne wątpliwości co do zdolności kontynuowania działalności” w poniedziałek kurs producenta pojemników do przechowywania żywności zapikował o 50 procent. Koncern podkreślał w komunikacie, że współpracuje z doradcami w celu znalezienia finansowania, ale to nie uspokoiło inwestorów giełdowych. I nic dziwnego – firma Tupperware ostrzegła bowiem, że bez zabezpieczenia dodatkowych środków nie będzie miała gotówki na bieżące finansowanie swojej działalności.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Mieli walczyć z Żabką. Teraz mogą zmienić właściciela
Handel
Płatności odroczone dostępne dla firm. Lepsze warunki niż tradycyjne kredyty
Handel
Firmy też mogą już płacić z opóźnieniem za zakupy
Handel
Beko zamyka dwie fabryki AGD w Polsce. Zwolnienia pacowników
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Handel
Sieć sklepów z Malezji chce walczyć o Polaków. Co sprzedaje MR.DIY?
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki