Aktualizacja: 22.02.2025 22:29 Publikacja: 01.12.2024 14:08
Reżyser Carolina Cavalli na premierze filmu „Amanda”
Foto: PAP/EPA/ETTORE FERRARI
12 filmów młodych twórców prezentowanych wcześniej na różnych festiwalach - w Berlinie, Wenecji, Kalowych Warach, Tribbece, Rotterdamie, Salonikach - będzie dostępnych bezpłatnie przez cały grudzień na platformie ARTE.tv. Można je oglądać w 32 krajach europejskich w sześciu językach - francuskim, niemieckim, angielskim, hiszpańskim, polskim i włoskim.
- Większość z prezentowanych filmów zdobyła uznanie na najważniejszych festiwalach filmowych, a niektóre są światowymi premierami. Festiwalowe filmy długometrażowe z Portugalii, Czech, Włoch, Niemiec, Grecji, Holandii, Francji i Ukrainy stanowią zaproszenie do podróży, będąc jednocześnie hołdem dla kulturowej i językowej różnorodności Europy. Nasza selekcja stawia na nowych twórców o wyjątkowym spojrzeniu, zgłębiających w swoich dziełach zarówno zawirowania geopolityczne, jak i kryzysy natury osobistej – mówi Olivier Père, dyrektor artystyczny Festiwalu ArteKino, francuski producent filmowy, który w latach 2009-2012 był dyrektorem artystycznym Festiwalu w Locarno, a wcześniej przez 5 lat odpowiadał za jedną z sekcji w MFF w Cannes.
Jury uciekło od polityki, promując głównie filmy o uczuciach i tęsknotach człowieka.
KinoGram, kino mieszczące się w przestrzeni Fabryki Norblina, zaprasza na dwa autorskie cykle. W programie wydarzeń cyklicznych zobaczymy klasykę europejskiego kina, czyli Podwójne Życie Weroniki w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego oraz dokument Against Gravity o Jeanie Paulu Gaultier.
„Variety" informuje o szoku w świecie kina i Jamesa Bonda: Amazon MGM przejął pełną „kreatywną kontrolę” nad franczyzą 007 po tym jak producenci Barbara Broccoli i Michael G. Wilson wycofali się z tej roli.
Publiczność kocha gwiazdy, a gwiazdy tęsknią za skromnymi, artystycznymi filmami.
Dwie kobiety-reżyserki, Mary Bronstein i Johanna Moder, pokazały filmy o trudnym życiu i jeszcze trudniejszym macierzyństwie.
KinoGram, kino mieszczące się w przestrzeni Fabryki Norblina, zaprasza na dwa autorskie cykle. W programie wydarzeń cyklicznych zobaczymy klasykę europejskiego kina, czyli Podwójne Życie Weroniki w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego oraz dokument Against Gravity o Jeanie Paulu Gaultier.
Jury uciekło od polityki, promując głównie filmy o uczuciach i tęsknotach człowieka.
„3000 metrów nad ziemią” dzieli widzów. Jedni się bawią, drudzy są rozczarowani.
Warto pamiętać, że powieść „Robot” Adama Wiśniewskiego-Snerga została wybrana na najważniejszą polską książkę fantastyczną.
Stylowy kryminał „The Order” nawiązuje do najlepszych tradycji gatunku. A przy tym dotyka problemu, który w erze polaryzacji może wybuchnąć ze zdwojoną siłą.
Długo się zastanawiałem, czy w ogóle robić taki film, a także – jak go zrobić. Uznałem, że jeśli chcemy być uczciwi, to musimy pokazać prawdę – mówi Maciej Ślesicki, reżyser i scenarzysta, współtwórca Warszawskiej Szkoły Filmowej, o filmie „Ludzie”, opowiadającym o losie cywilnych ofiar rosyjskiej agresji w Ukrainie, który właśnie trafił do kin w Polsce.
20 lutego wchodzi w życie ostatnia część nowelizacji prawa autorskiego, o którą twórcy walczyli od lat. Przewiduje ona prawo do dodatkowego wynagrodzenia dla artystów wykonujących cudze utwory, rozpowszechniane w streamingu lub VOD.
Publiczność kocha gwiazdy, a gwiazdy tęsknią za skromnymi, artystycznymi filmami.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas