Aktualizacja: 22.02.2025 15:24 Publikacja: 30.10.2024 10:30
Wojna handlowa dotknie także motoryzację?
Foto: Adobe Stock
W maju br. Stany Zjednoczone zapowiedziały sięgające 100 proc. podwyższenie ceł na chińskie samochody elektryczne. Podążając za Waszyngtonem podobne decyzje podjęło wiele innych państw i organizacji, w tym Unia Europejska.
Podczas gdy uwaga mediów wciąż skupia się na nowych taryfach w elektromobilności, w trwającym konflikcie handlowym między USA a Chinami, pojawia się nowy front regulacyjny w dziedzinie zaawansowanych technologii motoryzacyjnych. Chodzi o zaproponowane przez Departament Gospodarki (Department of Commerce) regulacje dotyczące pojazdów podłączonych do sieci (CV - connected vehicles). Ze względu na rolę rynku amerykańskiego w światowej branży motoryzacyjnej będą one miały znaczenie dla wszystkich - w tym polskich - przedsiębiorstw specjalizujących się w mobilności i związanych z nią rozwiązaniach z branży IT.
Kazachski rynek rolny odgrywa znaczącą rolę w Azji Centralnej, ale ambicje Astany wykraczają dalej. Ważnym obszarem eksportowym ma być przede wszystkim rynek unijny, na którym Kazachstan widziałby się w roli strategicznego dostawcy płodów rolnych.
W ostatnim dniu stycznia rozpoczęła się opóźniona, trzecia faza brytyjskich kontroli granicznych po brexicie w zakresie importu z Unii Europejskiej.
Przedsiębiorcy po ubezpieczone przez KUKE kredyty inwestycyjne mogą się udać np. do Alior Banku. Obie instytucje poszerzyły bowiem wzajemną współpracę.
Nasze narody są bardzo aktywne pod względem gospodarczym, tak więc polsko-brytyjskie powiązania w tej kwestii tworzą gęstą sieć współzależności – mówi Anna Clunes, ambasador Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w Polsce.
Czechy są naturalnym partnerem dla polskich firm do współpracy w zakresie transportu towarowego, zarówno w obrocie surowcami, jak i produktami gotowymi.
Rolls-Royce wprowadza na rynek wersję Black Badge swojego pierwszego samochodu elektrycznego. Spectre łączy w sobie jeszcze większą elektryczną moc i wyjątkowy wygląd.
Sprzedaż francuskiej sieci w naszym kraju w 2024 roku była 3,3 proc. niższa niż rok wcześniej. Firma zapowiada przegląd aktywów, ale nie podaje szczegółów, z jakich rynków może się wycofać. O sprzedaży jej polskich sklepów mówi się od lat.
Roślinne zamienniki są zdecydowanie w odwrocie, mięso i wędliny odrabiają straty. Tylko w ostatnim roku Polacy wydali na nie 34 mld zł, czyli o 3,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Produkcja w Bełchatowie ruszy wolniej niż zakładał inwestor, powodem jest słaby popyt i wojna cenowa producentów naczep i zabudów.
Tylko połowa wartości – tak dużą utratę ceny notują używane modele Tesli. Ceny amerykańskich elektryków na portalach w Europie pikują w dół.
Szef Volkswagena ujawnia jak będzie się nazwać koncepcyjny elektryk. Mały Volkswagen ID.1 jest zastępcą modelu E-UP i kiedy pojawi się w 2027 roku powinien kosztować około 20 000 euro (ok. 83 tys. zł). Nowy projekt będzie miał swoją premierę w marcu.
Do tej pory, niezależnie od sytuacji sprzedażowej elektryków, Tesla radziła sobie dobrze, a nawet bardzo dobrze. Teraz ta sytuacja ulega zmianie. Potwierdzają to dane ze światowych rynków. Powstaje pytanie, czy jest to chwilowy trend, czy wpływ politycznych ambicji Elona Muska i bojkot klientów.
Niemiecka sieć supermarketów wywołała konsternację wśród klientów we wschodnim Londynie. Aldi wprowadził innowacyjne rozwiązanie: pobiera opłatę w wysokości 10 funtów od klientów za samo wejście do sklepu — informuje „Polish Express”.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas