„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 22.12.2024 03:45 Publikacja: 30.10.2024 10:30
Wojna handlowa dotknie także motoryzację?
Foto: Adobe Stock
W maju br. Stany Zjednoczone zapowiedziały sięgające 100 proc. podwyższenie ceł na chińskie samochody elektryczne. Podążając za Waszyngtonem podobne decyzje podjęło wiele innych państw i organizacji, w tym Unia Europejska.
Podczas gdy uwaga mediów wciąż skupia się na nowych taryfach w elektromobilności, w trwającym konflikcie handlowym między USA a Chinami, pojawia się nowy front regulacyjny w dziedzinie zaawansowanych technologii motoryzacyjnych. Chodzi o zaproponowane przez Departament Gospodarki (Department of Commerce) regulacje dotyczące pojazdów podłączonych do sieci (CV - connected vehicles). Ze względu na rolę rynku amerykańskiego w światowej branży motoryzacyjnej będą one miały znaczenie dla wszystkich - w tym polskich - przedsiębiorstw specjalizujących się w mobilności i związanych z nią rozwiązaniach z branży IT.
11 polskich miast ma bezpośrednie połączenia lotnicze z Irlandią, co ułatwia współpracę - wskazują Patrick Haughey, ambasador Irlandii w Polsce i Tonia Spollen Behrens, przedstawicielka Enterprise Ireland na Polskę i kraje bałtyckie.
- Korzystając z działania w różnych strefach czasowych możemy stworzyć ciągły proces pracy nad projektem: od wytwarzania oprogramowania, poprzez testowanie i poprawianie błędów - mówi Bartosz Łopiński, prezes Billennium.
Kazachstan od wielu lat realizuje plan rozwoju sieci transportowej. Tylko w ostatnich latach wybudowano 2500 km sieci kolejowej, a inwestycje w tym sektorze osiągnęły poziom ponad 31 mld euro.
Jak wynika z danych Eurostatu mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) stanowiły w Unii Europejskiej 99 proc. liczby firm importujących i 98 proc. firm eksportujących w każdym roku w okresie od 2017 do 2022 r.
Brytyjski „reset z Europą”, na który mocno stawia ten kraj, szczególnie po niedawnych wyborach parlamentarnych skutkujących zmianą władzy, nabiera tempa.
Nest Lease, to nowy gracz na polskim rynku leasingowym, będący częścią grupy Nest Bank. Firma powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie mikro i małych przedsiębiorców na elastyczne i nowoczesne rozwiązania finansowe. Dzięki zaawansowanej technologii i indywidualnemu podejściu, Nest Lease planuje w ciągu dwóch lat wejść do grona dziesięciu największych firm leasingowych w Polsce. W rozmowie z Lechem Stabiszewskim, pełniącym funkcję p.o. prezesa zarządu Nest Leasing S.A., przyglądamy się strategii i ofercie Spółki oraz trendom w branży leasingowej.
Jaki jest obraz elektromobilności z różnych perspektyw. Rozmawiamy z dwoma przedstawicielami branży motoryzacyjnej: Marcinem Kwoką, dyrektorem zarządzającym Mercedes Benz Polska i Maciejem Mazurem, dyrektorem zarządzającym Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności.
Mercedes wprowadza rewolucyjne rozwiązania, które godzą potrzeby ludzi z wymaganiami chroniącymi planetę. Pierwszym modelem nowej generacji będzie Mercedes CLA, który pojawi się na rynku w wersji elektrycznej i hybrydowej już w 2025 roku.
W portfolio Trei Real Estate Poland jest już 41 parków handlowych. Nowy obiekt został otwarty u zbiegu ul. Prostej i Sportowej w Kostrzynie.
Hyundai wprowadza do sprzedaży zupełnie nowy model. Inster startuje na polskim rynku z rewelacyjną ceną od 103 900 zł. Nie licząc Dacii Duster, to najtańszy elektryk na rynku.
Od 1 października 2023 r. rozporządzeniem 2023/956 wprowadzono unijny mechanizm dostosowywania cen na granicach (CBAM). Obejmie on towary importowane do Unii Europejskiej, które powstają w wyniku podobnych procesów poza jej granicami.
Specjalny sklep został uruchomiony w Warszawie, niedaleko Teatru Wielkiego. Firma realizuje plan ponad 1 tys. otwarć rocznie.
2024 rok przyniósł znaczące zmiany w zarządzaniu flotami pojazdów, szczególnie w obszarze bezpieczeństwa, zrównoważonego rozwoju oraz adaptacji zaawansowanych innowacji.
Browary z krajów Unii nie mają zahamowań, by zarabiać na eksporcie piwa do kraju-agresora. Hegemonem są tu Niemcy, ale gonią je inni. W połowie jesieni czeskie browary i hurtownie sprzedały do Rosji najwięcej od pandemii. Jednak najbardziej zwiększył się import piwa z Polski - aż 5,7-krotnie, licząc rok do roku.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas