Aktualizacja: 21.11.2024 10:07 Publikacja: 13.08.2024 04:30
Drony to jedna z polskich specjalności. Jak się okazuje także eksportowych
Foto: Adobe Stock
W dniu 7 sierpnia 2024 r. na łamach portalu rp.pl [i w wydaniu papierowym „Rzeczpospolitej” – red.] został opublikowany wywiad ze Zbigniewem Sałkiem dotyczący dronów pt. „Drony w niepowołanych rękach mogą być wielkim zagrożeniem”. Jako Polska Izba Systemów Bezzałogowych uważamy, że niektóre tezy stawiane w wywiadzie przez pana Zbigniewa Sałka są nieprawdziwe i krzywdzące dla całej branży dronów.
Największymi wyzwaniami są wspieranie polskiego wzornictwa, podejmowanie inicjatyw edukacyjnych oraz zadbanie o dziedzictwo IWP bez regularnego wsparcia finansowego – mówi Michalina Pietrzyk, wiceprezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.
W najbliższy wtorek odbędą się wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych. Choć sondaże są wyrównane, jedno jest pewne: protekcjonistyczne zapędy oraz brak chęci realnej redukcji deficytu budżetowego zwyciężą, niezależnie kto zostanie głową państwa - pisze młody ekonomista.
Dane historyczne wskazują, że październik i IV kwartał są okresami dobrymi dla kryptowalut. Ostatnio tym aktywom znów zaczęły sprzyjać rosnące szanse wyborcze Donalda Trumpa. Wybory mogą być pozytywnym impulsem dla części inwestorów.
Cyfryzacja dotyka każdej sfery działalności człowieka. To proces, który towarzyszy także biznesowi bez względu na branżę i skalę działalności.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
O społecznej odpowiedzialności biznesu mówi się coraz więcej. To, co kiedyś było modą, teraz staje się obowiązkiem. Firmy muszą odpowiadać na potrzeby społeczeństwa i środowiska.
Badanie opublikowane w czasopiśmie naukowym „Communications Earth & Environment” dowodzi, że choć podróże prywatnymi odrzutowcami w znacznym stopniu obciążają środowisko, najbogatsi korzystają z nich niezwykle często. Zdaniem ekspertów, wiele z tych lotów odbywa się dystansach, które można by pokonać pociągiem czy samochodem.
Kryzys na Bliskim Wschodzie oraz kłopoty z silnikami to główne powody mniejszych zysków Wizz Aira w I półroczu 2024.
Fińskie lotniska w pobliżu granicy z Rosją wyłączyły wszystkie nowoczesne systemy nawigacyjne i przeszły na systemy radarowe z lat 60. XX w. Powodem jest zakłócanie przez Rosjan systemów bazujących na nawigacji satelitarnej. Stare systemy są odporne na rosyjskie ataki.
Na wtorek, 12 listopada, zapowiedziane są dwa duże strajki na lotniskach i w kontroli ruchu lotniczego we Włoszech i Francji. To będzie nowy kłopot dla przewoźników i pasażerów.
Boeing zapłaci za 7 tygodni bez pracy osobom objętym bezrobociem technicznym podczas strajku. Koncern przygotowuje się do wznowienia produkcji B737 MAX pod zwiększonym nadzorem regulatora FAA.
Chiny stają się globalnym centrum prac nad technologią latających samochodów. Futurystyczne pojazdy łączące poruszanie się pod drogach z możliwością lotu, wkrótce mogą tam być codziennością. Powstają fabryki i infrastruktura.
W przyszłym roku finansowym Ryanairowi nie uda się przewieźć prognozowanej wcześniej liczby pasażerów. Dobra wiadomość dla pasażerów jest taka, że ceny biletów w ostatnim kwartale tego roku będą niższe niż latem.
Airbus Aeroflotu lecący do Turcji został zmuszony do zawrócenia na lotnisko Szeremietiewo po włączeniu się automatycznego czujnika spadku ciśnienia. To kolejna groźna awaria samolotu rosyjskich linii w tym roku. W 2023 r takich zdarzeń było blisko 700. Od wojny Putina Rosja jest obok Bhutanu, Demokratycznej Republiki Konga i Liberii najniebezpieczniejszym krajem do lotów cywilnych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas