Fałszywe reklamy z Rafałem Brzoską i Omeną Mensah. Jest decyzja WSA

Warszawski WSA nie wstrzymał wykonywania postanowień Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ws. zakazu wyświetlania fałszywych reklam z wykorzystaniem wizerunku Rafała Brzoski i jego żony Omeny Mensah na portalach spółki Meta (Facebook i Instagram).

Publikacja: 18.12.2024 14:49

Rafał Brzoska i Omenaa Mensah

Rafał Brzoska i Omenaa Mensah

Foto: PAP/Radek Pietruszka

Prezes InPostu Rafał Brzoska oraz jego małżonka Omena Mensah, dziennikarka i prezenterka, w lipcu poinformowali spółkę Meta o reklamach używających ich prawdziwych danych i wizerunku (na skutek modyfikacji innych nagrań) rozpowszechnianych na Facebooku i Instagramie. Sprawę prowadzi irlandzki organ danych osobowych, gdzie spółka ma główna siedzibę. W sierpniu jednak wskutek skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych prezes UODO Mirosław Wróblewski wydał postanowienie zakazujące przetwarzania danych osobowych małżeństwa.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Cudzoziemcy
Co oznacza zawieszenie prawa do azylu w praktyce?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Praca, Emerytury i renty
Nie tylko 13. emerytura. Te osoby dostaną kolejne dodatkowe świadczenie
Sądy i trybunały
Sądy coraz wolniejsze, a Polacy nie skarżą przewlekłości. Co jest powodem?
Nieruchomości
Ważny wyrok Sądu Najwyższego w sprawie służebności przesyłu
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Spadki i darowizny
Deregulacja przed notariuszem? Trzeba usunąć niepotrzebne zaświadczenie
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście