Na celowniku giełdowych graczy znalazł się m.in. Daimler, właściciel marki Mercedes-Benz. W dokumencie „Strategy: Three ways to the future of mobility" spółka zaznaczyła, że do 2022 r. cała gama produktów Mercedes-Benz Cars ma zostać zelektryfikowana, co oznacza, że w każdym segmencie dostępne będą różne elektryczne alternatywy. Spółka spodziewa się, że modele elektryczne będą odpowiadały za 15–25 proc. całkowitej sprzedaży Mercedes-Benz Cars do 2025 r. Akcje Daimlera przez ostatni rok zdrożały o ponad 130 proc.
Na rynku elektrycznych aut coraz mocniej rozpycha się Volkswagen. W I kwartale spółka wypracowała 3,4 mld euro zysku, wobec 517 mln euro rok wcześniej. Oprócz poprawy na światowym rynku motoryzacyjnym wpłynęła na to właśnie sprzedaż elektrycznych aut. Sprzedano ich w I kwartale 133,3 tys., ponaddwukrotnie więcej niż rok wcześniej.
W sukces Volkswagena wierzą również specjaliści. Analitycy Deutsche Banku stwierdzili w marcu, że już w przyszłym roku Volkswagen może pokonać pod względem sprzedaży elektrycznych aut Teslę. Notowania Volkswagena tylko od początku roku wzrosły o 65 proc.
Elektryfikacja branży motoryzacyjnej ma również miejsce za oceanem. Amerykańskie firmy, takie jak General Motors czy Ford Motor, powiększają portfolio e-samochodów, inwestując w rozwój sektora.