Właściciel marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay zamierza utrzymać wysokie tempo otwarć swoich sklepów. W tym roku powierzchnia handlowa grupy ma wzrosnąć o 167 tys. mkw., czyli o 28 proc. Dla porównania: na koniec 2013 r. grupa miała 588,7 tys. mkw. – 36 proc. więcej niż na koniec 2012 r. To 1320 sklepów, mniej więcej 82 boiska do piłki nożnej.
Cel: największe miasta
Tegoroczny rozwój sieci pochłonie 450 mln zł, dodatkowe 100 mln zł zostaną wydane na rozbudowę centrum logistycznego w Pruszczu Gdańskim. Jesienią zostaną otwarte dwa pierwsze sklepy Reserved w Niemczech oraz pięć sklepów w Chorwacji: tam dla każdej z marek spółki.
– W Niemczech, rozwiniętym i wymagającym rynku, skupimy się teraz na marce Reserved. W kolejnych latach możemy otworzyć tam kilka kolejnych sklepów – zapowiada Dariusz Pachla, wiceprezes LPP.
Niemcy to największy konsumencki rynek Europy. Tylko jego odzieżowa część jest warta ok. 50 mld dol. wobec 6–7 mld dol. w Polsce.
Gdańska firma nadal poszukuje lokalizacji w najatrakcyjniejszych miastach Europy Zachodniej dla kilku flagowych sklepów pod marką Reserved. Mają powstać głównie dla celów marketingowych i podniesienia świadomości marki wśród zagranicznych klientów.