Obroty Redanu w górę

We wrześniu przychody Redanu po słabym sierpniu znowu zaczęły rosnąć. Kilkunastoprocentowy wzrost osiągnęły zarówno dyskontowy TXM Textilmarket, jak i krajowa sieć modowa Top Secret.

Publikacja: 08.10.2015 12:02

Przychody Grupy Redan we wrześniu wzrosły o 8 proc., do 45 mln zł (w sierpniu był spadek o 8 proc.). Narastająco przez pierwszych dziewięć miesięcy tego roku obroty wyniosły 383 mln zł i były wyższe o 10 proc. Powierzchnia całej sieci handlowej grupy na koniec września wyniosła 113,8 tys. mkw., co oznacza wzrost o 10 proc.

- We wrześniu powróciliśmy do kilkunastoprocentowych dynamik sprzedaży notowanych we wcześniejszych miesiącach. Poprawa obrotów została osiągnięta zarówno w części dyskontowej oraz krajowej sieci Top Secret - mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu.

W dyskontowej sieci TXM Textilmarket obroty wzrosły o 13 proc., do 26 mln zł. - Mimo niekorzystnych we wrześniu warunków pogodowych związanych z wysokimi temperaturami, które nie sprzyjały zakupom odzieży jesiennej, w sieci TXM Textilmarket konsekwentnie, tak jak w poprzednich miesiącach, zrealizowaliśmy wysoki przyrost sprzedaży – uważa Lech Przemieniecki, prezes TXM. Od początku roku przychody tej dyskontowej sieci wzrosły o 14 proc., do 217 mln zł. Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec minionego miesiąca liczyła 334 sklepy własne o łącznej powierzchni 72,5 tys. mkw. i była o 13 proc. większa niż na koniec września 2014 r.

Z kolei biznes modowy (marki Top Secret, Troll i DryWash) we wrześniu zanotował 1 proc. wzrostu przychodów, do 18 mln zł. W tym sprzedaż prowadzona w ramach krajowej sieci modowej wyniosła 15 mln zł i była wyższa o 16 proc. od uzyskanej we wrześniu 2014 r. Przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 3 mln zł i zmniejszyły się o 40% w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku..

- W sklepach porównywalnych segmentu modowego, czyli działających ponad 12 miesięcy, we wrześniu zanotowaliśmy kilkuprocentowy wzrost sprzedaży. Uwzględniając jednak prowadzoną w tym okresie kampanię reklamową osiągnięte dynamiki są znacząco poniżej naszych oczekiwań – uważa Kruszyński.

W ujęciu narastającym od początku roku obroty segmentu modowego wzrosły o 5 proc., do 167 mln zł. Krajowa sprzedaż sektora modowego wyniosła 144 mln zł i była o 17 proc. większa niż rok wcześniej. Z kolei przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 22 mln zł i zmniejszyły się o 37 proc.

Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash w Polsce na koniec września 2015 r. miały łączną powierzchnię 34,9 tys. mkw., czyli o 12 proc. więcej niż rok temu, a na rynkach zagranicznych 6,4 tys. mkw., czyli o 24 proc. mniej niż rok temu. Łącznie powierzchnia punktów handlowych części modowej wyniosła 41,3 tys. mkw. i była o 4 proc. wyższa niż we wrześniu 2014 r.

Zdaniem analityków DM BPS to informacje pozytywne. - Dynamika sprzedaży zarówno w części modowej w Polsce jak i dyskontowej jest dwucyfrowa, jednakże jest tożsama ze wzrostem sieci sprzedaży. Dlatego patrząc na efektywność to sprzedaż na poziomie grupy w przeliczeniu na mkw. powierzchni we wrześniu była zbliżona do ubiegłorocznej i wyniosła 391 zł (bez zmian r/r). Podobnie było w segmencie dyskontowym 363 zł (również bez zmian r/r), a dla modowego (jako całości) spadła o 5 proc. do 435 zł/mkw. - tłumaczy Stebakow.

Materiał Partnera
Przejście na rolnictwo regeneratywne to nie rewolucja
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i Suzuki Swift ponownie w gronie liderów rankingu niezawodności
MAteriał Partnera
Integracja, transformacja, digitalizacja – przyszłość segmentu detalicznego Orlenu
Biznes
Potężna awaria ChatGPT. Internauci na całym świecie zgłaszają problemy
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Biznes
Kwintyliony dolarów od Google nie dla rosyjskiej propagandy
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego