Wspieramy przewoźników w drodze do dekarbonizacji transportu

Szef sprzedaży w dziale Commercial Road Transport w Shell Polska Michał Niemiec w rozmowie z red. Marcinem Piaseckim omawia rozwój nowych, przyjaznych dla środowiska technologii proponowanych branży transportowej.

Publikacja: 28.11.2023 09:00

Materiał powstał we współpracy z Shell

Shell od wielu lat wspiera kampanię „Profesjonalni kierowcy”. Jest to duża, licząca ponad pół mln osób grupa, od której zależy funkcjonowanie nie tylko transportu drogowego, ale i całej gospodarki. – Kierowca to atrakcyjny, ale i bardzo trudny zawód, o dużej odpowiedzialności. Dlatego zdecydowaliśmy się na uczestnictwo w tej kampanii – tłumaczy Michał Niemiec.

Nie chodzi przy tym o werbalne działanie, ale o realną pomoc w codziennym funkcjonowaniu. Shell oferuje karty paliwowe, które upraszczają zakupy nie tylko paliwa. – Umożliwiają zbiorcze fakturowanie oraz analitykę wspomagającą zarządzanie. W trudnych czasach analityka jest niezbędnym narzędziem dla firm transportowych, aby były w stanie sprawnie zarządzać działalnością i tworzyły zyski – podkreśla przedstawiciel Shell Polska.

Na horyzoncie pojawiają się nowe wyzwania, przede wszystkim dekarbonizacja transportu. – Czeka nas wszystkich, zarówno konsumentów, jak i przedsiębiorców. W przypadku ciężkiego transportu nie ma jednego, prostego rozwiązania. Naszą rolą jest dostarczanie takich technologii, które nadają się do zastosowania w codziennej pracy – zaznacza Michał Niemiec.

Celem jest transformacja w biznes energetyczny o zerowej emisji netto, Shell planuje osiągnąć ją w 2050 roku, podobny kierunek mają przemiany w transporcie. W dalszej przyszłości jest wodór, który ma potencjał do zastąpienia paliw kopalnych. – Ten kierunek jest badany w USA i w Kanadzie, będzie pilotowany także w Europie – zapewnia przedstawiciel firmy paliwowej.

Przypuszcza, że wcześniej dojdzie do elektryfikacji transportu. – Ten kierunek zmian dotyczy przede wszystkim dystrybucji na bliskie odległości i ostatniej mili. Shell jest obecny w tym sektorze, choćby z niedawno otwartym centrum ładowania samochodów ciężarowych w Hamburgu – dodaje Michał Niemiec.

Elektromobilność transportu ciężkiego jest na początkowym etapie rozwoju, wymaga też rozbudowy energetycznej infrastruktury przesyłowej. – Na teraz najlepszym rozwiązaniem jest LNG i docelowo bio-LNG, które będzie neutralne węglowo. W Polsce sprzedajemy LNG kopalne, ale nawet ono zapewnia redukcję gazów cieplarnianych o 22 proc. w porównaniu z olejem napędowym – wskazuje przedstawiciel Shell.

Na początku drogi do dekarbonizacji jest HVO, które jest bezpośrednim substytutem oleju napędowego. – Na razie z powodów legislacyjnych nie jest ono dostępne w Polsce, oferujemy to paliwo m.in. w krajach skandynawskich i w Holandii – wymienia rozmówca redaktora Piaseckiego.

Shell bierze także udział w rewolucji cyfrowej. – Podążamy w kierunku wymiany danych z klientami, czym zwiększamy ich efektywność działania. Umożliwiamy klientom dostęp do danych transakcyjnych nie tylko związanych z zakupami paliwa, ale i coraz popularniejszymi opłatami drogowymi, co ma znaczenie w trudnych czasach. Wymiany danych dokonujemy poprzez API, co ma znaczenie szczególnie w przypadku dużych przedsiębiorstw transportowych – tłumaczy Michał Niemiec.

Dla ponad stu tysięcy firm transportowych działających w Polsce to dobre wiadomości.

Materiał powstał we współpracy z Shell

Materiał powstał we współpracy z Shell

Shell od wielu lat wspiera kampanię „Profesjonalni kierowcy”. Jest to duża, licząca ponad pół mln osób grupa, od której zależy funkcjonowanie nie tylko transportu drogowego, ale i całej gospodarki. – Kierowca to atrakcyjny, ale i bardzo trudny zawód, o dużej odpowiedzialności. Dlatego zdecydowaliśmy się na uczestnictwo w tej kampanii – tłumaczy Michał Niemiec.

Pozostało 86% artykułu
Biznes
Rafał Brzoska zapowiada: co drugi nowy paczkomat nie będzie miał ekranu
Biznes
Wojsko wielkie, ale małe. Szczyt dużych zakupów uzbrojenia za nami
Biznes
Aukcja 5G 2.0 o krok bliżej. Co się może wydarzyć?
Biznes
Polski producent ceramiki inwestuje 15 mln hrywien w Ukrainie. Chce się tam rozwijać
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Biznes
Producenci gier szykują się na gorącą jesień
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki