Innowacje z naszego kraju raczej nie na eksport

Choć twórcy polskich startupów często zdobywali doświadczenie za granicą, a na brak pieniędzy na rozwój biznesu nie mogą narzekać, to ich młode firmy unikają ekspansji – wynika z najnowszego raportu Startup Poland.

Aktualizacja: 10.09.2018 21:27 Publikacja: 10.09.2018 21:00

Innowacje z naszego kraju raczej nie na eksport

Foto: Adobe Stock

Dziś niemal co drugi polski startup (46 proc.) decyduje się na sprzedaż usług lub produktów za granicą. Na tle przeciętnego polskiego przedsiębiorstwa to bardzo dobry wynik. Według danych GUS ledwie 5 proc. małych i średnich firm eksportuje towary, a 1 proc. – usługi. Rezultat ten jednak wcale nie napawa optymizmem. Udział młodych, innowacyjnych przedsiębiorstw, które stawiają na eksport, spada bowiem z roku na rok. Wystarczy wspomnieć, że w 2015 r. sięgał on 54 proc.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes
Nowy komunikat Poczty Polskiej: „Początek końca”. Powoli zaczną znikać ze skrzynek
Biznes
Putin odpowiada na propozycję rozejmu, Trump grozi UE cłami, Turcja chce odbudowywać Ukrainę
Biznes
W „Rzeczpospolitej” kompendium wiedzy o przetargach publicznych
Biznes
Nowy skandal w Brukseli. Posłowie mieli brać łapówki od lobbystów chińskiej firmy
Biznes
Niemal miliard złotych z budżetu trafiło na konto Poczty Polskiej
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń