Aktualizacja: 13.05.2019 19:40 Publikacja: 13.05.2019 19:34
Bahri Yanbu
Foto: LOIC VENANCE / AFP
Początkowo nie było jasne, co ten statek zamierza robić w porcie i jak długo tam przebywać. Hiszpański resort spraw wewnętrznych podał, że nie ma informacji o tym statku, z resortami obrony i spraw zagranicznych nie można było skontaktować się. Portal zarządu portu podał, że statek planował wypłynięcie o godz.13.30.
Hiszpańska organizacja obrony praw migrantów Pasajes SeguroCAN zapowiedziała protest w dokach portu Santander o 19.30. Z kolei Alberto Estevez z organizacji Control Arms Coalition poinformował agencję prasową AP, ze „Bahri Yanbu” opuścił hiszpański port po zabraniu 2 kontenerów.
Na jego pokładzie znajduje się przesyłka belgijskiej amunicji załadowana w Antwerpii - podał Reuter. Działacze Amnesty International pokazali dokument belgijskich celników z 7 maja, wskazujący na jej załadunek w Antwerpii.
Szef belgijskiej dyplomacji Didier Reynders przyznał w ubiegłym tygodniu, że niepokoi go sprzedaż broni Arabii Saudyjskiej z powodu możliwości jej użycia. - Sądzę, że byłoby dobrze zawiesić kontrakty na dostawy broni do tego kraju - powiedział w belgijskiej grupie rtv RTBF.
Minister obrony Francji, Florence Parly potwierdziła w ubiegłym tygodniu, że statek miał zabrać z Hawru francuską broń w ramach kontraktu podpisanego z Arabia Saudyjską kilka lat temu.
Portal ABCNews podał, że „Bahri Yanbu” opuścił Santander i wziął kurs na Genuę, we Włoszech.
Zdaniem wicedyrektorki Amnesty International ds. kontroli handlu bronią i praw człowieka, Ary Marcen Naval, saudyjski statek jest istotnym testem zobowiązań Unii o powstrzymywaniu konfliktów. - Żaden kraj UE nie powinien podejmować śmiercionośnej decyzji zezwalającej na transfer lub tranzyt broni w strefę konfliktu, gdzie istnieje wyraźne ryzyko, że będzie użyta do zbrodni wojennych i w innych poważnych pogwałceniach prawa międzynarodowego - cytuje ABCNews.
Jest wtorek, 4 lutego, a w dzisiejszym odcinku podcastu „Twój Biznes” przyglądamy się decyzji Donalda Trumpa o zawieszeniu wojny celnej z Kanadą i Meksykiem, analizujemy odbudowę europejskiego przemysłu, a także sprawdzamy, jakie konsekwencje może mieć współpraca Raiffeisen Banku z rosyjskim przemysłem zbrojeniowym. Na koniec przyglądamy się planom Wielkiej Brytanii, której premier dąży do resetu stosunków z Unią Europejską.
Podobnie jak przy każdym wyjeździe poza granice kraju, również zimą warto pamiętać o zapewnieniu sobie i naszym najbliższym ochrony, jaką daje właściwa polisa ubezpieczeniowa na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń.
Rusza kluczowa odsłona sporu o władzę w fundacjach założonych przez miliardera. Sąd w Liechtensteinie zbiera się w tym tygodniu. Kiedy wyda decyzję?
Premier Ontario Doug Ford ostro zareagował na wprowadzone przez prezydenta USA Donalda Trumpa potężna cła na Kanadę. Amerykańskie firmy otrzymały całkowity zakaz zawierania kontraktów w prowincji. Największym przegranym ma być Starlink należący do Elona Muska.
Ministerstwo Aktywów Państwowych już od dłuższego czasu wysyła sygnały do zarządów spółek z udziałem Skarbu Państwa dotyczące przyspieszenia prac porządkujących w tych firmach po poprzedniej ekipie. Minister Jakub Jaworowski wysłał list dotyczący wydatkowania pieniędzy.
W poniedziałek spadały akcje największych europejskich koncernów motoryzacyjnych, mających fabryki samochodów w Meksyku, na który Donald Trump nałożył 25-procentowe cła. Jeśli Trump uderzy nimi także w UE, straty branży mocno się pogłębią.
Projekt ma ostateczną decyzję środowiskową, trwają przygotowania do budowy falochronu wybrany jest także inwestor terminala.
Chińscy producenci aut zmienią nie tylko rynek samochodowy, ale i logistyczny. Wzrośnie rola armatorów.
Prezydent USA Donald Trump zapowiedział odebranie Panamie Kanału Panamskiego. Powód? Bo zarządzają nim chińscy żołnierze. To nieprawda. Jednak Chińczycy dużo inwestują w Ameryce Środkowej.
Rekordowe zyski i przeładunki, a w kolejnych latach także spore nakłady na rozbudowę portowego potencjału.
Automatyzacja, analiza olbrzymich zbiorów danych, zapewnienie bezpieczeństwa – tego wszystkiego potrzebuje transport morski. Najnowocześniejsze rozwiązania w tej dziedzinie opracowała polska spółka.
Podejrzany o sabotaż na Bałtyku chiński statek Yi Peng 3, który od miesiąca oczekiwał na wodach międzynarodowych w duńskiej cieśninie Kattegat, wyruszył w sobotę w dalszą drogę do portu docelowego w Egipcie. Informacje potwierdziła duńska marynarka wojenna.
Komisja Europejska i Wielka Brytania walczą z szarą flotą tankowców szmuglująca rosyjską ropę i paliwo.
Ministerstwo Infrastruktury nie wyklucza, że przyspieszy budowę Drogi Czerwonej, która jest kluczowa do rozwoju portu i miasta Gdyni.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas