UOKiK wydał zgodę na przejęcie Siódemki przez DPD. Jak zmienia to układ sił na polskim rynku kurierskim?
Będziemy jednym z największych podmiotów w tej branży w Polsce. Łączne obroty obu spółek przekroczą 1 mld zł, a nasze udziały w rynku wzrosną z około 16 do 24 proc. To oznacza, że po akwizycji wskoczymy na fotel rynkowego lidera.
Po co DPD Siódemka?
Rynek kurierski (tzw. KEP) bardzo się zmienia. Udział e-handlu w nim rośnie w tempie 20 proc. rocznie. To siła napędowa. W efekcie rynek KEP stał się rynkiem klienta indywidualnego. Kurierzy działają pomiędzy konsumentem a sklepami internetowymi. Jeszcze parę lat temu nie było zjawiska handlu internetowego, a dominowali odbiorcy biznesowi i instytucjonalni. W tej chwili widać, że e-commerce rośnie w siłę. W ciągu paru lat przybyło kilka milionów konsumentów. By być bliżej nich trzeba zwiększyć skalę działania, zwiększyć zasięg i dostępność. Inaczej trudno zaoferować klientom indywidualnym dobre rozwiązania.
Mówi się, że na akwizycję wydacie około 500 mln zł. To prawda?