Redan zwiększył przychody

Odzieżowa grupa zwiększyła w ubiegłym miesiącu przychody, do czego pierwszy raz od dawna w dużym stopniu przyczynił się segment modowy.

Publikacja: 09.04.2015 12:44

Firma zanotowała spore wzrosty efektywności sprzedaży. W marcu grupa Redan wypracowała 44 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 21 proc. W całym I kwartale przychody firmy wzrosły o 11 proc., do 113 mln zł, nieco szybciej niż powierzchnia handlowa, która na koniec marca wynosiła 109,2 tys. mkw. (+ 9 proc.).

Segment dyskontowy (sieć TextilMarket) wypracował w marcu 24 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 15 proc. Narastająco biznes ten ma 61 mln zł obrotów (+16 proc.). Na koniec marca jego sieć składała się z 317 sklepów własnych o łącznej powierzchni 67,8 tys. mkw. (+8 proc.).

Wreszcie spore dodatnie dynamiki pokazał segment modowy (marki Top Secret, Troll i DryWash), którego obroty w marcu wzrosły o 29 proc., do 20 mln zł. Na polskim rynku przychody zwiększyły się aż o 40 proc., do 17 mln zł, zaś za granicą zmalały o 14 proc., do 3 mln zł. Na koniec marca sieć sklepów modowych Redanu liczyła 33,9 tys. mkw., o 9 proc. więcej niż rok temu (sieć w Polsce wzrosłą o 18 proc., a za granicą zmalała o 19 proc.).

- Marcowe dane sprzedażowe pokazują już wyraźną poprawę efektywności segmentu modowego na rynku polskim. Sprzedaż w naszym kraju zwiększyła się w ujęciu r./r. aż o 40 proc., podczas gdy powierzchnia handlowa wzrosła tylko o 18 proc. Osiągnięte wyniki są efektem dobrego przyjęcia wiosennej kolekcji Top Secret przez klientów - mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu.

- Pozytywnym elementem było również utrzymanie w marcu wysokiej dynamiki sprzedażowej w sieci dyskontowej TXM Textilmarket. Kontynuacji trendu spodziewamy się także w kolejnych okresach - dodaje Kruszyński.

Analitycy DM BPS ocenili te informacje jako pozytywne, bo zarówno część dyskontowa jak i modowa odnotowały wzrost sprzedaży. Dzisiaj w południe akcje Redanu na GPW drożeją o 3,7 proc., do 4,20 zł.

„Zaprezentowane dane są również nieznacznie lepsze od naszych szacunków, które na poziomie grupy w I kwartale mówiły o 107,5 mln zł przychodów (5,1 proc. różnicy). Z czego 57,2 mln zł przypadło na Textilmarket (6,7 proc. różnicy), a 50,3 mln zł na część modową (3,4 proc. różnicy)" - zaznaczył Marcin Stebakow, dyrektor działu analiz w DM BPS.

„Patrząc na marcowe dane to sprzedaż na poziomie grupy w przeliczeniu na mkw. powierzchni wzrosła o do 405 zł (+10 proc. r/r), segmentu dyskontowego zwiększyła się do 365 zł (+5 proc. r/r), a modowego do 484 zł (+17 proc. r/r). W całym I kwartale przychody na mkw na poziomie grupy wzrosły o 5 proc. r/r do 359 zł, w segmencie dyskontowym o 9 proc., do 312 zł, a modowym o 1 proc., do 438 zł. Podtrzymujemy swoje pozytywne nastawienie do wyników I kwartału jaki i całego 2015 r." - dodał Stebakow.

Materiał Partnera
Przejście na rolnictwo regeneratywne to nie rewolucja
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i Suzuki Swift ponownie w gronie liderów rankingu niezawodności
MAteriał Partnera
Integracja, transformacja, digitalizacja – przyszłość segmentu detalicznego Orlenu
Biznes
Potężna awaria ChatGPT. Internauci na całym świecie zgłaszają problemy
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Biznes
Kwintyliony dolarów od Google nie dla rosyjskiej propagandy
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego