Rektor Akademii Leona Koźmińskiego: Jesteśmy uczelnią z misją

Uważam, że wszystkie polskie uniwersytety ekonomiczne mogłyby spokojnie startować w rankingu „Financial Timesa" – mówi rektor Akademii Leona Koźmińskiego prof. Witold Bielecki.

Publikacja: 11.09.2018 21:00

Rektor Akademii Leona Koźmińskiego: Jesteśmy uczelnią z misją

Foto: materiały prasowe

Rz: W najnowszym rankingu „Financial Timesa", który porównuje 100 szkół biznesu z najlepszymi w świecie studiami z zarządzania, Akademia Leona Koźmińskiego awansowała na 20. miejsce – najwyższe, jakie polska uczelnia osiągnęła w tym zestawieniu. Spodziewał się pan takiego wyniku?

Szczerze mówiąc, nie. Wynik jest trudny do przewidzenia, gdyż ranking jest organizowany od początku do końca przez „Financial Times". Rola uczelni polega na tym, że udostępnia adresy e-mailowe absolwentów sprzed trzech lat. Redakcja „FT" zwraca się z ankietą bezpośrednio do nich i na podstawie ich odpowiedzi przygotowuje ranking. Kontakt uczelni z absolwentami jest zabroniony, nie wiemy więc, do ilu osób udało się dotrzeć, ile odpowiedziało na ankietę i jakich udzielili odpowiedzi. Stąd wysoki prestiż tego rankingu, do którego dużą wagę przywiązują nie tylko uczelnie, ale przede wszystkim korporacje. Kiedy przed dziewięciu laty po raz pierwszy się tam znaleźliśmy, dowiedziałem się o tym od zaprzyjaźnionych menedżerów HR z dużych firm międzynarodowych, dla których „FT" jest codzienną lekturą. To jedna z oczywistych korzyści tego rankingu, także dla naszych absolwentów.

Pozostało 80% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje