Burger King wprowadza w Europie roślinnego burgera

W całej Europie znana sieć fast food wprowadziła bezmięsną wersję legendarnego Whoopera.

Aktualizacja: 12.11.2019 13:44 Publikacja: 12.11.2019 12:23

Burger King wprowadza w Europie roślinnego burgera

Foto: Bloomberg

Rebel Whooper pojawił się we wszystkich restauracjach sieci w 25 krajach w Europie. Pierwszy burger z roślinnym kotletem od kultowego burgera różni się jedynie tym, że ma w sobie 0 proc. wołowiny. Została zastąpiona roślinnym wymiennikiem, przy czym nie zrezygnowano ze smaku. Soczysty, grillowany na prawdziwym ogniu, roślinny pasztecik w bułce jest serwowany ze świeżo pokrojonymi pomidorami, sałatą, kremowym majonezem, keczupem oraz piklami i pokrojoną w plasterki cebulą. Z sukcesem wprowadzono go już w USA i Szwecji, co zachęciło Burger Kinga, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom miłośników burgerów w innych krajach. Tym samym Burger King jest największą siecią restauracji typu Quick Service Restaurant w Europie, oferującą burgery z roślinnym kotletem - od 12 listopada są dostępne w menu ponad 2500 lokali.

Czytaj także:  Firma Impossible Foods, producent "bezmięsnego mięsa" chce wejść do Europy  

Recepturę roślinnego kotleta Burger King opracował z marką The Vegetarian Butcher, która od lat pracuje nad roślinnymi zamiennikami mięsa. - Jesteśmy przekonani, że Rebel Whopper to alternatywa, na którą czekali wszyscy miłośnicy Whoppera - podkreśla David Shear, prezes Burger King EMEA, komentując historyczny przełom w sieci.

Również Jaap Korteweg, założyciel The Vegetarian Butcher jest zadowolony z efektu współpracy. 

Założona w 1954 roku marka Burger King jest drugą co do wielkości siecią Quick Service Restaurant na świecie. Jej sztandarowym produktem jest Whopper. Obecnie ma ponad 17 800 restauracji w ponad 100 krajach - w Polsce działają w sumie 64.

The Vegetarian Butcher założył Jaap Korteweg, rolnik od dziewięciu pokoleń i prawdziwy miłośnik mięsa, który ze względu na epidemię świńskiej grypy zdecydował się przejść na wegetarianizm. Firmę uruchomił, by zaspokoić własne zapotrzebowanie na wysokiej jakości „mięsne” produkty pochodzenia roślinnego. Wraz z grupą pasjonatów, ma ambicję zostać największą dostawcą bezmięsnych zamienników na świecie. TVB oferuje szeroką gamę produktów, by miłośnicy mięsa nie musieli drastycznie rezygnować ze swoich przyzwyczajeń. Obecnie produkuje białka pochodzenia roślinnego, które konkurują z mięsem zwierzęcym pod względem smaku, konsystencji i wartości odżywczych. Ich jakość doceniły już uznane międzynarodowe autorytety, w tym jury złożone z rzeźników, dziennikarzy kulinarnych i gwiazd Michelin. Produkty TVB sprzedawane przez 4 tys. partnerów w 17 krajach.

Rebel Whooper pojawił się we wszystkich restauracjach sieci w 25 krajach w Europie. Pierwszy burger z roślinnym kotletem od kultowego burgera różni się jedynie tym, że ma w sobie 0 proc. wołowiny. Została zastąpiona roślinnym wymiennikiem, przy czym nie zrezygnowano ze smaku. Soczysty, grillowany na prawdziwym ogniu, roślinny pasztecik w bułce jest serwowany ze świeżo pokrojonymi pomidorami, sałatą, kremowym majonezem, keczupem oraz piklami i pokrojoną w plasterki cebulą. Z sukcesem wprowadzono go już w USA i Szwecji, co zachęciło Burger Kinga, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom miłośników burgerów w innych krajach. Tym samym Burger King jest największą siecią restauracji typu Quick Service Restaurant w Europie, oferującą burgery z roślinnym kotletem - od 12 listopada są dostępne w menu ponad 2500 lokali.

Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę