Burger King wprowadza w Europie roślinnego burgera

W całej Europie znana sieć fast food wprowadziła bezmięsną wersję legendarnego Whoopera.

Aktualizacja: 12.11.2019 13:44 Publikacja: 12.11.2019 12:23

Burger King wprowadza w Europie roślinnego burgera

Foto: Bloomberg

Rebel Whooper pojawił się we wszystkich restauracjach sieci w 25 krajach w Europie. Pierwszy burger z roślinnym kotletem od kultowego burgera różni się jedynie tym, że ma w sobie 0 proc. wołowiny. Została zastąpiona roślinnym wymiennikiem, przy czym nie zrezygnowano ze smaku. Soczysty, grillowany na prawdziwym ogniu, roślinny pasztecik w bułce jest serwowany ze świeżo pokrojonymi pomidorami, sałatą, kremowym majonezem, keczupem oraz piklami i pokrojoną w plasterki cebulą. Z sukcesem wprowadzono go już w USA i Szwecji, co zachęciło Burger Kinga, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom miłośników burgerów w innych krajach. Tym samym Burger King jest największą siecią restauracji typu Quick Service Restaurant w Europie, oferującą burgery z roślinnym kotletem - od 12 listopada są dostępne w menu ponad 2500 lokali.

Czytaj także:  Firma Impossible Foods, producent "bezmięsnego mięsa" chce wejść do Europy  

Recepturę roślinnego kotleta Burger King opracował z marką The Vegetarian Butcher, która od lat pracuje nad roślinnymi zamiennikami mięsa. - Jesteśmy przekonani, że Rebel Whopper to alternatywa, na którą czekali wszyscy miłośnicy Whoppera - podkreśla David Shear, prezes Burger King EMEA, komentując historyczny przełom w sieci.

Również Jaap Korteweg, założyciel The Vegetarian Butcher jest zadowolony z efektu współpracy. 

Założona w 1954 roku marka Burger King jest drugą co do wielkości siecią Quick Service Restaurant na świecie. Jej sztandarowym produktem jest Whopper. Obecnie ma ponad 17 800 restauracji w ponad 100 krajach - w Polsce działają w sumie 64.

The Vegetarian Butcher założył Jaap Korteweg, rolnik od dziewięciu pokoleń i prawdziwy miłośnik mięsa, który ze względu na epidemię świńskiej grypy zdecydował się przejść na wegetarianizm. Firmę uruchomił, by zaspokoić własne zapotrzebowanie na wysokiej jakości „mięsne” produkty pochodzenia roślinnego. Wraz z grupą pasjonatów, ma ambicję zostać największą dostawcą bezmięsnych zamienników na świecie. TVB oferuje szeroką gamę produktów, by miłośnicy mięsa nie musieli drastycznie rezygnować ze swoich przyzwyczajeń. Obecnie produkuje białka pochodzenia roślinnego, które konkurują z mięsem zwierzęcym pod względem smaku, konsystencji i wartości odżywczych. Ich jakość doceniły już uznane międzynarodowe autorytety, w tym jury złożone z rzeźników, dziennikarzy kulinarnych i gwiazd Michelin. Produkty TVB sprzedawane przez 4 tys. partnerów w 17 krajach.

Przemysł spożywczy
Starbucks radykalnie zmienia zasady. Będzie nowy kodeks postępowania dla gości
Przemysł spożywczy
Do syndyka zgłosiło się już 400 wierzycieli Manufaktury. Będzie więcej
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa pod presją kosztów. Szansą rynki zagraniczne
Przemysł spożywczy
Foie gras i łosoś zdominowały francuskie święta
Przemysł spożywczy
Piwo z Polski i innych krajów Unii Europejskiej wlewa się do Rosji