Trent 1000 TEN to najnowsza wersja silnika, który miał trudne początki eksploatacyjne. W końcu lutego RR poinformował, że na świecie uziemiono 35 dreamlinerów z powodu przedwczesnej korozji lub pękania łopatek. Producent silników zapowiedział, że przyspieszy prace przy montowaniu nowych łopatek i do końca roku zmniejszy liczbę unieruchomionych samolotów do dziesięciu.
Teraz przypomniał, że z chwilą wejścia do eksploatacji nowych silników uprzedzał linie lotnicze o krótszej żywotności łopatek turbin wysokiego ciśnienia. "We współpracy z użytkownikami pobraliśmy próbki z floty silników używanych w trudniejszych warunkach. Te prace wykazały, że w małej liczbie tych silników trzeba wymienić łopatki wcześniej niż zakładano" - cytuje Reuter komunikat producenta. RR dodał, że jego inżynierowie zaprojektowali już i testują poprawione łopatki, wyraził ubolewanie z powodu dojścia do perturbacji w używaniu samolotów z trentami.