19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 30.06.2021 17:39 Publikacja: 30.06.2021 17:20
Foto: Bloomberg
Belgowie poszli dalej. W sytuacji, kiedy od początku lipca przez brukselskie lotnisko będzie się przewijało o 40 tysięcy pasażerów dziennie, jego władze uznały, że trzeba zrobić więcej. Dlatego uruchomiły aplikację „Welcome Back”, na której pasażerowie będą mogli (między innymi) sprawdzić posługując się danymi dotyczącymi ich rejsu, kiedy byłoby najlepiej, gdyby pojawili się w terminalu. Wyświetli się tam także czas otwarcia punktu odprawy biletowo-bagażowej i numer stanowiska, a jeśli chcą, to mogą również otrzymać informację dotyczącą ewentualnych opóźnień w odlocie.
W ostatni weekend liczba odprawionych pasażerów na brukselskim lotnisku sięgnęła 30 tysięcy. Teraz, kiedy się zaczyna lato, oczywiście będzie mniej lotów urzędników i europosłów, ale właśnie zaczną się wakacje i wszystko wskazuje, że już w nadchodzący weekend pojawi się 40 tys. pasażerów. Nie jest to oczywiście rekord, bo w lipcu i sierpniu 2019 było to nawet 90 tys. dziennie , tyle że wtedy nie było tylu dokumentów do sprawdzenia.
Kurczy się eksport i zatrudnienie w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Spadki zamówień od zagranicznych odbiorców rozkręcają spiralę zwolnień u polskich producentów części i komponentów, wysyłanych do niemieckich fabryk aut.
W czwartek wojewoda mazowiecki wydał decyzję lokalizacyjną dla Centralnego Portu Komunikacyjnego. Podczas konferencji prasowej wiceminister infrastruktury Maciej Lasek zdradził też, dla kogo przeznaczony będzie CPK, a dla kogo lotniska w Modlinie i Radomiu.
Grupa Lufthansy zamierza zatrudnić w tym roku 10 tys. pracowników. W ubiegłym roku założyła zwiększenie zatrudnienia o 13 tys., a w ciągu 3 lat o 30 tys.
Chociaż początek jest bardzo skromny, to ambicje linii, której właściciel jest Chińczykiem, są ogromne. Bazą Hungary Airlines jest Budapeszt.
15 tysięcy euro odszkodowania domaga się Ryanair od niesfornego pasażera, który awanturował się podczas rejsu z Dublina na kanaryjską wyspę Lanzarote. To ostrzeżenie dla jego naśladowców. Sprawa toczy się przed sądem w Dublinie.
W czwartek wojewoda mazowiecki wydał decyzję lokalizacyjną dla Centralnego Portu Komunikacyjnego. Podczas konferencji prasowej wiceminister infrastruktury Maciej Lasek zdradził też, dla kogo przeznaczony będzie CPK, a dla kogo lotniska w Modlinie i Radomiu.
Ministerstwo Infrastruktury zapewnia, że są pieniądze na budowę CPK i budowy rusza w przyszłym roku.
Chociaż początek jest bardzo skromny, to ambicje linii, której właściciel jest Chińczykiem, są ogromne. Bazą Hungary Airlines jest Budapeszt.
Rada Ministrów przyjęła 31 grudnia Program Wieloletni Centralnego Portu Komunikacyjnego na lata 2024-2032. W dokumencie są zaktualizowane "ramy finansowe, czasowe i warunki realizacji rządowych zamierzeń związanych z tym strategicznym projektem".
Ostatniego dnia roku 2024 rząd przyjął Program Wieloletni Centralnego Portu Komunikacyjnego. W latach 2024-2032 wydatki na ten projekt sięgną 131,7 mld złotych.
Nowe plany dla PPL i CPK są całkowitym odwróceniem pomysłów rządu Prawa i Sprawiedliwości dotyczących przyszłości Lotniska Chopina, zarządzającego nim PPL oraz inwestora zagranicznego w CPK. Nowy port w Baranowie zostanie wybudowany za polskie pieniądze.
Węgierski niskokosztowy Wizz Air poinformował o planowanym rozwoju na warszawskim Lotnisku Chopina. Do bazy dodaje jeden samolot A321neo i otwiera nowe połączenia. Latem planuje kolejną maszynę i dalsze nowe trasy.
Polska potrzebuje Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jesienią 2032 roku na CPK wyląduje pierwszy samolot – powiedział w w Radiu Zet Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. CPK.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas