Singapurskie linie założyły elektroniczne „obroże” załodze

Dla zmniejszenia ryzyka zakażenia COVID-19 singapurski przewoźnik, Singapore Airlines zobowiązał swoje załogi, do noszenia bransoletek elektronicznych w czasie pobytów pomiędzy rejsami długodystansowymi.

Aktualizacja: 12.01.2021 17:43 Publikacja: 12.01.2021 17:32

Singapurskie linie założyły elektroniczne „obroże” załodze

Foto: materiały prasowe

Jak informuje singapurski dziennik „Straits Times” załogom już wcześniej nie wolno było kontaktować się ze sobą w czasie rejsów, podczas briefingów przed wylotem oraz podczas transportu na lotnisko obowiązywał dystans społeczny „ Cały czas jesteśmy w kontakcie z władzami kraju i stosujemy się do ich zaleceń. Zawsze też wyrażamy gotowość do wprowadzenia zmian, jeśli tylko są one niezbędne i uzasadnione, aby zapewnić bezpieczeństwo naszych załóg i pasażerów ” czytamy w oświadczeniu Singapore Airlines.

Czytaj także: Pracownicy chcą kupić Air India

Elektroniczne bransoletki są kolejnym środkiem ostrożności po obowiązku wypełnienie przed każdym rejsem deklaracji potwierdzającej stan zdrowia oraz poddaniu się pomiarowi temperatury. Jeśli któryś z pracowników pokładu, bądź pilot poczują się źle, mają obowiązek pozostania w domu i poinformowania o tym pracodawcy. Podczas serwisu na pokładzie stewardesy i stewardzi noszą nie tylko maski, gogle i rękawiczki ochronne, a na niektórych kierunkach, takich jak Wlk Brytania i Republika Południowej Afryki także kombinezony ochronne i specjalne maski.

Alan Tan, przewodniczący związku zawodowego Singapore Airlines Staff Union, powiedział w rozmowie ze „Straits Times”, że załogi w pełni zrozumiały nowe zalecenia i się do nich stosują. — Oczywiście nie jest to łatwe, kiedy lecisz na przykład do Nowego Jorku, czyli 16-18 godzin i potem na miejscu nie możesz wyjść z pokoju. Ale nasze załogi w pełni rozumieją, że takie środki ostrożności są niezbędne — mówił Alan Tan. Przy tym po powrocie z takich krajów, jak Wlk Brytania i RPA członków załóg obowiązuje teraz 7-dniowa kwarantanna, podczas której trzykrotnie przeprowadzane są testy PCR : pierwszego i trzeciego dnia, a potem na zakończenie izolacji.

Singapore Airlines nie są jedynym przewoźnikiem, który rygorystycznie dba o zdrowie pracowników. Także inne kraje Azji wprowadziły ograniczenia i karzą za łamanie przepisów. Steward holenderskich linii KLM znalazł się w singapurskim więzieniu dlatego, że podczas przerwy między lotami opuścił pokój hotelowy i wyszedł poza budynek. W grudniu 2020 trzy stewardesy z tajwańskiej linii Eva Air zostały aresztowane za złamanie kwarantanny, bo postanowiły zobaczyć się w tym czasie z członkami rodziny. Pilot tego samego przewoźnika poszedł do więzienia, bo nie poinformował pracodawcy, że zaraził się COVID-19. Od 1 stycznia tajwańskie władze sanitarne zaostrzyły warunki i kwarantanna została wydłużona do tygodnia , a kończy ją test wymazowy PCR.

Najdalej w zaleceniach poszli jednak chyba Chińczycy. Regulator rynku lotniczego CAAC zalecił personelowi pokładowemu noszenie pieluch jednorazowych, aby podczas rejsów nie zarażał się koronawirusem. Japońska ANA już testuje drzwi do toalet, które będą się otwierały bez użycia rąk, a Boeing pracuje nad rozwiązaniem, które będzie dezynfekowało kabiny po każdym użyciu, tak że będą one oczyszczone z bakterii i wirusów w 99 proc.

Jak informuje singapurski dziennik „Straits Times” załogom już wcześniej nie wolno było kontaktować się ze sobą w czasie rejsów, podczas briefingów przed wylotem oraz podczas transportu na lotnisko obowiązywał dystans społeczny „ Cały czas jesteśmy w kontakcie z władzami kraju i stosujemy się do ich zaleceń. Zawsze też wyrażamy gotowość do wprowadzenia zmian, jeśli tylko są one niezbędne i uzasadnione, aby zapewnić bezpieczeństwo naszych załóg i pasażerów ” czytamy w oświadczeniu Singapore Airlines.

Pozostało 83% artykułu
Transport
Duża awaria systemu e-Toll. Kierowcy w całym kraju zgłaszają problemy
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Transport
Polskie tiry ostro hamują. Przewoźnikom zaciska się pętla zadłużenia
Transport
Wygrana Trumpa wyhamuje rynek samochodów elektrycznych
Transport
Rusza plan rozbudowy autostrady A2. „Skomplikowana czasowa organizacja ruchu”
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Transport
Huti atakują nawet samoloty. Linie lotnicze omijają Morze Czerwone
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni