W czwartek, 7 listopada, w godzinach popołudniowych doszło do dużej awarii systemu e-Toll. Jako pierwszy o utrudnieniach poinformował RMF FM, którego słuchacze z całego kraju skarżyli się na kłopoty z uiszczeniem opłat poprzez system.
Awaria systemu e-Toll w całej Polsce
Awarię potwierdzono już oficjalnie na stronie rządowej. „7 listopada 2024 r. od godziny 22:00 do 23:00 planowane są prace serwisowe. W tym czasie możliwe są niedostępności usług związanych z rejestracją i obsługą użytkowników w Miejscach Obsługi Klienta oraz w Internetowym Koncie Klienta. Za utrudnienia przepraszamy” – czytamy.
Użytkownicy zaczęli jednak zgłaszać problemy dostępem do systemu e-Toll kilka godzin wcześniej przez planowanymi pracami serwisowymi.
Jak dodano na stronie rządowej, trwają obecnie prace nad przywróceniem poprawnego funkcjonowania usługi.
System e-TOLL służy do poboru opłaty elektronicznej za przejazd po wybranych odcinkach autostrad, dróg ekspresowych i krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Jest on nadzorowany przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej. W październiku 2021 roku e-TOLL zastąpił dotychczasowy system viaTOLL.