Jak nieoficjalnie dowiedziała się „Rzeczpospolita”, liczba zgłoszonych uwag nie przekroczyła 20 (choć może jeszcze kilka nadejdzie po terminie, który upłynął w zeszły piątek). Mają zostać przedstawione prezydium Naczelnej Rady Adwokackiej już na najbliższym posiedzeniu, tj. 11 maja. Na posiedzeniu plenarnym w ostatni weekend miesiąca projekt ma być poddany pod głosowanie i najpewniej zostanie przyjęty.
Jest to kolejny i najprawdopodobniej ostatni etap prac nad zmianami w kodeksie etyki adwokackiej. Dotyczą przede wszystkim zasad reklamowania usług i działalności przez adwokatów. Prace nad nimi trwają od zeszłego roku, a konsultacje poprzedziły zewnętrzne badania oczekiwań zarówno adwokatów, jak i klientów. Jak najszybsze zakończenie tych prac jest o tyle ważne, że w lutym br. Komisja Europejska wniosła do Trybunału Sprawiedliwości UE skargę przeciw Polsce o naruszanie tzw. dyrektywy usługowej właśnie przez zawarte w kodeksie etyki ograniczenia dotyczące reklamy.