W 2024 r. Boeing przekazał klientom tylko 348 samolotów (rok wcześniej było ich 528), w tym 265 B737 MAX, 51 B787 Dreamliner, 18 B767 (prawie połowa w wersji samolotów-cystern KC-46 dla wojska) i 14 B777, w większości w wersji towarowej.
Roczny pakiet zamówień zmalał z 1456 sztuk brutto w 2023 r. do 569 w 2024 r. oraz z 1314 netto do 377. Po uwzględnieniu zmian w systemie księgowania liczba netto zamówionych maszyn wyniosła 317.
Czytaj więcej
Amerykański producent silników GE Aerospace otrzymał zamówienie na 210 silników T700. Będą one napędzać 96 śmigłowców Boeing AH-64E Apache Guardian polskich Sił Zbrojnych RP. Dostawy mają się rozpocząć w 2027 roku.
W grudniu zamówienia brutto dotyczyły 142 samolotów, w tym stu B737 MAX dla taniej linii tureckiej Pegasus Airlines oraz 30 Dreamlinerów dla flydubai. To zamówienie zostało ogłoszone publicznie w listopadzie 2023 r., a dopiero teraz potwierdzone. Również w grudniu Boeing anulował zamówienie na 135 maszyn dla indyjskiej Jet Airways po decyzji sądu o likwidacji tego przewoźnika.
Koncern zakończył rok z pulą 5595 samolotów wszystkich rodzajów, zgodnie z nowymi normami księgowania.