Aktualizacja: 14.03.2025 02:10 Publikacja: 23.06.2024 15:20
Foto: Adobe Stock
— To jest nowe i zaskakujące, że w ostatnich kilku tygodniach nie było możliwe ustalenie konkretnego harmonogramu negocjacji — powiedział minister Habeck w Szanghaju. Jego zdaniem, to pierwszy krok, a potrzeba będzie wielu więcej. — Jesteśmy daleko do ostatecznego końca, ale w końcu jest ten pierwszy krok, który wcześniej nie był możliwy — dodał Niemiec poinformowany wcześniej przez Valdisa Dombrovskisa o konkretnych negocjacjach z Chinami w sprawie stawek celnych.
Dwie katastrofy i coraz częściej pojawiające się informacje o niedociągnięciach w branży lotniczej zaniepokoiły Amerykanów. Kiedy do głosu doszedł jeszcze Elon Musk i zaatakował kontrolerów lotów, mieszkańcy USA naprawdę zaczęli się bać latania.
Aresztowany kapitan kontenerowca, który staranował amerykański tankowiec z paliwem dla armii USA, jest Rosjaninem. Wśród załogi też jest wielu Rosjan. W ładowniach kontenerowca była śmiertelna trucizna. W śledztwie wychodzą nowe, zastanawiające szczegóły katastrofy.
Do Polski przyjechało całe kierownictwo Embraera. Powody tej wizyty są dwa. Lada dzień LOT zdecyduje, czy wybierze samolot regionalny Embraera E2, czy jednak Airbusa A220. A w tle są jeszcze zakupy resortu obrony.
Portugalski kontenerowiec Solong staranował amerykański tankowiec MC Stena Immaculate, zacumowany u wybrzeży Wielkiej Brytanii. Tankowiec stanął w płomieniach, zapalił się też kontenerowiec. Do szpitali trafiły 32 osoby, jedna jest uznana za zaginioną. Tankowiec przewoził paliwo dla armii USA. To druga taka sytuacja w ciągu trzech dni.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Ponad pół miliona pasażerów ucierpi dzisiaj z powodu masowego strajku na niemieckich lotniskach. W 11 portach wszystkie samoloty zostały na ziemi. A protest dopiero się rozkręca. I bardzo prawdopodobne są kolejne strajki.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Nie Krym, nie surowce Doniecka, nie zakaz wstąpienia Ukrainy do Unii Europejskiej, ale zdjęcie coraz mocniej uwierających Kreml sankcji może stać się najważniejszym warunkiem Putina w negocjacjach z USA. Rosyjska gospodarka nie radzi sobie bez płatności transgranicznych.
Motocykle Harley Davidson z Wisconsin, soja z Luizjany, mięso z Nebraski i Kansas — UE odpowiada na karne cła amerykańskie swoimi cłami odwetowymi. Chce zaszkodzić republikańskim stanom.
Jeśli elity amerykańskie nie przerwą eskalującej wojny celnej, legną w gruzach korzyści, jakie cały świat, zwłaszcza ten na dorobku, odnosił od 30 lat z globalizacji.
Nowe regulacje nie zrekompensowały przedsiębiorcom skutków wprowadzenia dodatkowego dnia wolnego od pracy, a jedynie zróżnicowały w sposób nieuzasadniony sytuację prawną pracodawców.
Od rozpętanej przez Putina wojny Rosja, drugi po USA światowy eksporter broni, traci coraz szybciej rynek. Eksport zmniejszył się o połowę, a udział w globalnym zbrojeniowym torcie spadł do 7,8 procent. Hegemonem rynku są Amerykanie. Koncerny z USA zaspokajają 43 proc. światowego popytu na broń, głównie dzięki zamówieniom z Europy. Utrata tego rynku w wyniku działań Donalda Trumpa byłaby dla amerykańskiej zbrojeniówki katastrofalna w skutkach.
Drugi front w światowej wojnie handlowej: Chiny wprowadzają nowe stawki celne na płody rolne i żywność z Kanady. To odwet za stawki 100 proc i 25 proc. w imporcie chińskich e-aut, stali i aluminium, ogłoszone przez Ottawę 4 miesiące temu.
Początek roku przyniósł 7 proc. spadku liczby klientów w galeriach, ale liczba wizyt skurczyła się już dwucyfrowo. To efekt zmiany zachowań konsumenckich oraz rozwoju sprzedaży internetowej. Swoje robi też odpływ klientów z Ukrainy.
- Jeśli UE mocno odpowie na amerykańskie cła, oberwie Google, oberwie Facebook, oberwą te wszystkie firmy, które tutaj w Europie mają potężne interesy, to jest ponad 1,5 bln dolarów – mówi Piotr Kuczyński, ekonomista Xeliona, w programie Rzecz o Biznesie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas