Miasta mogą mieć problemy z zakupem elektrycznych autobusów

W marcu 2024 r. miejskie spółki przewozowe kupiły 30 elektrobusów, co przekłada się na 114-procentowy wzrost w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.

Publikacja: 10.04.2024 04:30

W zero- i niskoemisyjne autobusy najwięcej inwestuje Warszawa. Już ponad 40 proc. miejskiej floty to

W zero- i niskoemisyjne autobusy najwięcej inwestuje Warszawa. Już ponad 40 proc. miejskiej floty to pojazdy przyjazne dla środowiska: elektryczne, hybrydowe, gazowe

Foto: AdobeStock

Operatorzy miejskich spółek przewozowych chcą złagodzenia nadchodzących wymogów związanych z zakupami zeroemisyjnych autobusów. Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej (IGKM) uważa, że wprowadzenie dla miast liczących ponad 100 tys. mieszkańców obowiązku zamawiania nawet od 2026 r. (rząd w rewizji KPO planuje przesunąć o rok pierwotny termin wyznaczony na początek 2025 r.) tylko autobusów zeroemisyjnych będzie nie tylko trudne do zrealizowania, ale także spowoduje problemy z inwestycjami w elektrobusy miast znacznie mniejszych.

Pozostało 91% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Potężna kara dla Ryanaira za dodatkowe opłaty za bagaż. Oberwały też inne tanie linie
Transport
Bateryjna nadzieja Europy broni się przed upadkiem
Transport
Kontrolerzy lotów z PAŻP polecą w kabinach pilotów Ryanaira
Transport
Pasażer samolotu chciał wysiąść w powietrzu. Skrępowany taśmą klejącą
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
LOT w dobrej kondycji. Ale prezesa chcą odwołać