Włosi wolą rozmawiać o ITA z Amerykanami i Air France-KLM

Włoski rząd wybrał do rozmów na zasadzie wyłączności o kupnie większościowego udziału w ITA Airways konsorcjum z amerykańskim funduszem private equity Centares, wspieranym przez Air France-KLM i Delta Air Lines. Przegranymi są włosko-szwajcarski armator MSC i Lufthansa, proponowali 850 euro za 80 proc.

Publikacja: 03.09.2022 20:13

Włosi wolą rozmawiać o ITA z Amerykanami i Air France-KLM

Foto: AdobeStock

Oferta Centaresa, której nie ujawniono, pozwoli zachować włoskiemu resortowi finansów mniejszościowy pakiet co najmniej 40 proc. — powiedziały Reuterowi trzy osoby. Centares z europejską centralą w Mediolanie zaproponował podobno ok. 600 mln euro za udział ok. 60 proc., ale dwie osoby dodały, że wartość umowy jest znacznie większa.

Rzymskie lotnisko Fiumicino będzie głównym elementem planu przemysłowego przedstawionego przez fundusz. Air France-KLM przyjęła z zadowoleniem decyzję władz w Rzymie, dodała, że początkowo będzie partnerem handlowym i operacyjnym Centaresa.

Pozostało 82% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru