Aktualizacja: 24.02.2025 16:27 Publikacja: 08.06.2022 14:00
Foto: Adobe Stock
Zdaniem zarządu przewoźnika pozostawiony papier toaletowy pasażerowie mogliby nielegalnie wynieść z pokładu.
Internauci w komentarzach pod tym tweetem nie dowierzają. Szydzą, że ograniczenia wynikają z tego, że żołnierze wyraźnie nie byli w stanie ukraść na Ukrainie wystarczającej liczby rolek papieru toaletowego. Sugerują również, że same toalety powinny zostać przymocowane łańcuchami, bo i one mogą ginąć. Albo że wrażliwe towary, takie właśnie jak papier toaletowy i pasta do butów, są w tej chwili dostępne jedynie dla żołnierzy na froncie.
Rosyjska Federacja Transportu Lotniczego (Rosawiacja) jest zachwycona jakością usług irańskich mechaników lotniczych. Brak komponentów zastępują wyjątkowymi umiejętnościami.
Złośliwe uwagi Donalda Trumpa, który nie chce dłużej czekać na nowy Air Force One, to tylko czubek góry lodowej problemów, jakie ma przed sobą Boeing.
Mimo zaostrzenia sankcji rosyjskie linie lotnicze nadal otrzymują części do zachodnich maszyn, głównie airbusów i boeningów. Kontrabandę umożliwiają pośrednicy z Indii. Dobrze na niej zarabiają.
Solidne wyniki finansowe, dostawy nowych samolotów przyspieszą. - Ale to wszystko nie może odbywać się kosztem bezpieczeństwa produkcji oraz dekarbonizacji - zapowiada Guillaume Faury, prezes Airbusa.
Kłopoty z nawigacją przy zakłóconym sygnale GPS oraz przekleństwa w kabinie pilotów spowodowały katastrofę AZAL Airlines - uważa Aleksander Jakowlew, rosyjski ekspert lotniczy. Ani słowa o tym, że samolot został ostrzelany przez Rosjan.
Airbus Aeroflotu lecący do Turcji został zmuszony do zawrócenia na lotnisko Szeremietiewo po włączeniu się automatycznego czujnika spadku ciśnienia. To kolejna groźna awaria samolotu rosyjskich linii w tym roku. W 2023 r takich zdarzeń było blisko 700. Od wojny Putina Rosja jest obok Bhutanu, Demokratycznej Republiki Konga i Liberii najniebezpieczniejszym krajem do lotów cywilnych.
- Chcielibyśmy ubezpieczyć wszystkie swoje boeingi i airbusy. Ale niestety w tej chwili nie jest to możliwe - przyznaje Siergiej Aleksandrowski, dyrektor generalny Aerofłotu.
Airbus 330, należący do rosyjskiej linii Aerofłot miał poważną awarię na tajskiej wyspie Phuket. W czasie lądowania doszło do wycieku płynu hamulcowego na pas startowy, a maszynę trzeba było odholować - podaje „Bangkok Times”.
Rosyjskie Ministerstwo Transportu zwróciło się do rządu o wsparcie w wysokości 265 mld rubli dla linii lotniczych w tym kraju. Za te pieniądze miałyby wykupić samoloty nielegalnie przejęte od leasingodawców w 2022 roku.
Po ogłoszonych przez Kreml sukcesach gospodarki Rosji, także rosyjskie linie lotnicze odcięte od połowy świata przez rozpętaną przez Rosję wojnę, pochwaliły się wzrostem liczby pasażerów i połączeń zagranicznych. Tych danych nie można sprawdzić.
Przychody rosyjskiego przewoźnika narodowego za pierwsze dziewięć miesięcy okazały się o 40,4 proc. wyższe w ujęciu rocznym. Pomimo dużej straty, pojawił się zysk. Firma tłumaczyła to wzrostem ruchu międzynarodowego. Nie informuje jednak, o jakie kraje chodzi.
Kolejna państwowa rosyjska firma coraz bardziej odczuwa skutki wywołanej przez Kreml wojny. Strata kwartalna Aerofłotu sięgnęła równowartości 2,5 mld zł, koszty operacyjne się podwoiły, dług netto zwiększył o 8 procent.
Na pokładzie samolotu lecącego z Moskwy do Erywania zmarła 60-letnia kobieta. Nie wiadomo, o jakie linie lotnicze chodzi. Dziesięć dni wcześniej 46- letnia kobieta zmarła w samolocie Uralskich Linii Lotniczych, a dwa tygodnie temu poważnie zasłabł pasażer lotu Moskwa-Grozny.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas