Aktualizacja: 23.12.2021 21:00 Publikacja: 23.12.2021 21:00
Foto: Adobe Stock
To był najokazalszy szczyt paczkowy w rodzimej branży logistycznej. Sprzedaż online już w listopadzie wystrzeliła, a spotęgowany przez pandemię boom na e-zakupy sprawił, że operatorzy z branży KEP (kurier, ekspres, paczka) mieli ręce pełne roboty. Dodatkowo w okresie przedświątecznym dostarczali też firmowe upominki, które dotąd pracownicy otrzymywali od pracodawcy w biurze. Eksperci wskazują, że najgorętszy okres na tym rynku w całym roku udało się przejść suchą stopą, choć wyzwań nie brakowało.
Pogarszająca się kondycja rosyjskiej floty komercyjnej zmusiła władze do poszukiwania nowych rozwiązań. Chcą przekonać kraje, które nie nałożyły na Rosję sankcji, aby im pomogły. Jak na razie bez sukcesów.
Lotnisko Chopina w Warszawie w październiku odprawiło niemal 1,9 mln pasażerów. To o 14,6 proc. więcej niż w ubiegłym roku. I więcej niż prognozował wcześniej port.
Boeing rozpoczął zapowiadane cięcia zatrudnienia od stanu Waszyngton, gdzie pod Seattle mieści się słynna fabryka koncernu. Wypowiedzenia dostało już 438 związkowców, którzy zorganizowali siedmiotygodniowy strajk.
W grudniu 2024 r. zostaną przedstawione szczegóły rozbudowy lotniska Chopina. - Wtedy poinformujemy o przyjętej koncepcji, harmonogramie i kosztach - powiedział PAP Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Uruchomiono gigantyczny port w Chancay w Peru, największy w Ameryce Płd., zbudowany przez Chiny, które masowo inwestują w Ameryce Łacińskiej. Prezydent Xi Jinping i prezydent Peru, Dina Beluarte uczestniczyli w uroczystej inauguracji olbrzymiego portu (nadal w budowie) przez chińskie firmy w Chancay w prowincji Huaral, 80 km na północ od stolicy kraju, Limy. Jest połączony tunelem z autostradą panamerykańską i ze stolicą kraju..
Pojawiły się pomysły regulacji zasad instalowania w miastach automatów paczkowych. Rozwiązaniem mogą być otwarte sieci urządzeń, jednak biznes nie jest do nich przekonany.
Niespodziewanie następstwem wyniku wyborów prezydenckich w USA może być mocniejsza ekspansja chińskich e-sprzedawców na polskim rynku. Branża kurierska boi się konsekwencji.
Spółka zainwestowała miliard złotych w logistykę, stawia maszyny w rekordowych ilościach i zdobywa nowych klientów.
GLS goni konkurencję i szybko rozbudowuje sieć dostaw przesyłek. Orlen z kolei znalazł sposób na wypełnienie maszyn.
Ukraiński rynek kurierski zdominowała jedna firma. Jest także europejskim rekordzistą pod względem liczby automatów paczkowych.
Dla polskich firm wejście na zagraniczne rynki jest koniecznością. Zagrożeniem są chińskie sklepy internetowe, które nie podlegają unijnym regulacjom, więc konkurencja nie odbywa się na równych zasadach.
Znana z sieci paczkomatów polska firma przyspiesza ekspansję. InPost przejął właśnie całkowitą kontrolę nad swoim brytyjskim biznesem, dokupując udziały w spółkach Menzies i Newstrade. Transakcja warta jest 60,4 mln funtów.
InPost kieruje rekordowe zyski na zakupy i zamierza nabyć brakujące mu 70 proc. akcji spółki logistycznej Menzies.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas