Aktualizacja: 20.04.2025 17:32 Publikacja: 08.10.2021 18:40
Foto: Adobe Stock
Węgrzy są zdeterminowani, aby transakcję zamknąć jeszcze w tym roku. A obecni właściciele mają dopiero teraz zastanowić się, jakie warunki muszą zostać spełnione, aby rozmowy mogły się w ogóle zacząć. Proces prywatyzacyjny rozpoczął się jeszcze w 2005 roku, a rząd w Budapeszcie pozbył się ostatniego pakietu akcji w 2011, czyli trochę ponad rok od czasu, kiedy do władzy doszedł Viktor Orban. Największym udziałowcem (55,44 proc. akcji) jest AviAlliance GmbH (dawniej Hochtief AirPort GmbH, którego właścicielem jest Canada’s Public Sector Pension Investment Board ), Singapore’s GIC Special Investments i Canada’s Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ) mają po nieco powyżej 21 proc. Ich koncesja na zarządzanie wygasa w 2080 roku.
Pierwszy samolot Boeing, który miał zostać kupiony przez chińskie linie lotnicze wylądował w niedzielę w ameryka...
Powypadkową przeszłość ma w swojej historii już ponad 80 proc. używanych samochodów w Polsce. Obok Greków, Czech...
Z projektowanych wariantów obwodnicy aglomeracji warszawskiej trzy biegną po nowym śladzie. Natomiast założeniem...
Rosjanie chcą kupić boeingi, jak tylko zostanie osiągnięte porozumienie w sprawie zawieszenia broni. Wcześniej z...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Gigant na rynku przewozu osób kupił popularnego nad Wisłą operatora taxi – platformę FreeNow. Dzięki tej akwizyc...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas