Takiego zdania był Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie po rozpatrzeniu skargi na uchwałę Rady Miejskiej w Wieliczce, w sprawie przyjęcia regulaminu korzystania z placów zabaw zlokalizowanych na terenie Gminy Wieliczka.
Legalnością wydanego aktu zainteresował się prokurator okręgowy, który zażądał stwierdzenia nieważności jednego z zapisów załącznika do uchwały. Zaskarżonemu aktowi zarzucił naruszenie przepisów ustawy o samorządzie gminnym, gdyż powołując się na ustawę wprowadzał zasady odpowiedzialności prawnej za szkody powstałe na mieniu. Taki zabieg, zdaniem prokuratora, był niezgodny z zasadami prawodawstwa, gdyż dublował przepisy rangi ustawowej.
Rzecz dotyczyła regulaminu korzystania z placów zabaw, będącego załącznikiem do uchwały. Rada Miejska zamieściła tam przepis stanowiący, że rodzice/opiekunowie dzieci odpowiadają za ewentualne szkody wyrządzone przez dzieci na osobach lub mieniu. Zdaniem prokuratora powołane zapisy nie mogą, stanowić o zasadach odpowiedzialności prawnej, które mogłyby obowiązywać pomiędzy właścicielem, a korzystającym z obiektu użyteczności publicznej - kwestie takie regulują przepisy kodeksu cywilnego. Prokurator w argumentacji powołał się na stanowisko zaprezentowane przez WSA w Gorzowie Wielkopolskim w wyroku o sygn. II SA/Go 225/10.
W odpowiedzi na skargę Burmistrz miasta zażądał jej oddalenia. Zgodził się z poglądem panującym w orzecznictwie o niedopuszczalności powtarzania w akcie prawa miejscowego postanowień ustaw lub ich modyfikacji. Stwierdził jednak, że od tej zasady dopuszcza się jednak wyjątki. Zgodnie z wyrokiem NSA o sygn. SA/Gd 2949/94 może być konieczne przytoczenie w uchwale rady gminy zapisów ustawowych, jeżeli dzięki temu zabiegowi akt prawa miejscowego stanie się czytelny i zrozumiały, jednak myśli tej nie można utożsamić, ze "swoistą modyfikacją" i rozszerzaniem lub uzupełnieniem zapisów ustawowych.
Przenosząc argumentację na grunt sprawy stwierdził, że konieczne było przytoczenie gotowych zapisów ustawowych, gdyż dzięki temu zabiegowi zasady korzystania z placów zabaw Gminy Wieliczka stały się czytelne i jasne, zwłaszcza w zakresie odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez dzieci korzystające z placów. Dalej twierdził, że unormowania zawarte w załączniku, wskazują tylko na odpowiedzialność opiekunów/rodziców dzieci za ewentualne szkody wyrządzone przez dzieci na osobach lub mieniu i nie można mówić tu o powielaniu czy modyfikowaniu zapisów kodeksu cywilnego. Dodał, że brzmienie przywołanego zapisu jest zupełnie inne od zapisów kodeksu cywilnego, natomiast jego zamieszczenie w Regulaminie znacząco przyczyniło się do ograniczenia niszczenia mienia Gminy Wieliczka.