Dobrzy sprzedawcy i marketingowcy są na wagę złota

Co szósty pracodawca twierdzi, że obecnie najtrudniej jest pozyskać kompetencje sprzedażowe i marketingowe, a prawie dwie piąte przedsiębiorstw liczy się z ich niedoborem w najbliższych dwóch latach.

Publikacja: 17.10.2022 03:00

Dobrzy sprzedawcy i marketingowcy są na wagę złota

Foto: Adobe Stock

Ponad 143 tys. ofert pracy dla specjalistów od sprzedaży zamieścili pracodawcy w I półroczu tego roku na portalu rekrutacyjnym Pracuj.pl. Do kandydatów do działów sprzedaży było skierowane prawie co czwarte opublikowane w tym czasie ogłoszenie. Minimalnie większy wybór propozycji mieli tylko specjaliści IT.

Na brak ofert nie mogą też narzekać kandydaci do pracy w marketingu; w ostatnią sobotę na Pracuj.pl czekało na nich ponad trzy tys. ofert, choć część z nich kierowano do osób łączących kompetencje sprzedażowe i marketingowe.

Pozostało 90% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Rynek pracy
Pomimo szturmu na oferty pracy firmom wciąż trudno o talenty
Rynek pracy
Brakuje pracowników w Królewcu. Rosja sięga po Hindusów
Rynek pracy
Jakich pracowników potrzebują firmy w Polsce
Rynek pracy
Płace rosną, ale kosztem miejsc pracy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Rynek pracy
Świąteczny sezon w Polsce bez napływu Ukraińców. Kto ich zastąpi?