Hasło reklamowe „palce lizać” (Finger Lickin Good) jest używane przez KFC w różnych kombinacjach od lat 50. XX wieku. Najnowsza odsłona kampanii reklamowej pod tym hasłem, która mówi "wybaczcie sztućce to jest tak dobre, że palce lizać", nie spodobała się jednak w Kanadzie, gdzie wielkoformatowe reklamy i udostępniona przez szefa marketingu koncernu na X (d. Twitter) grafika wzbudziły, jak zauważają kanadyjskie i amerykańskie media, kontrowersje wśród ciemnoskórych Kanadyjczyków i komentatorów w serwisie X (d. Twitter). Przedstawiająca czarnoskórego człowieka jedzącego kurczaka bez użycia sztućców reklama została oskarżona o utrwalanie rasistowskich stereotypów.
Pod wpisem Azima Akhtara, który kieruje marketingiem w kanadyjskim KFC, pojawiły się głosy, że nie zadbano o „różnorodność rasową”, a cały zespół kreatywny powinien „być zawstydzony zatwierdzeniem takiej kampanii”. Bardziej zrównoważone głosy chwaliły pomysł, ale krytykowały sposób jego podania. Tymczasem, jak przyjrzeć się kampanii, w której KFC żegna sztućce, gdyż kurczaki koncernu są tak dobre, że je się rękami, to ostatnie, czego w niej brakuje to różnorodność rasowa.
W klipie reklamowym można znaleźć przegląd wszystkich ras i wszyscy robią to samo – jedzą kawałki kurczaka w panierce z użyciem rąk, ignorując obecne w kadrze widelce i inne sztućce. Robią tak zarówno czarnoskórzy, jak i biali czy ludzie o azjatyckiej urodzie. Problemem jest więc grafika, którą pochwalił się Azim Akhtar w serwisie X (d. Twitter) oraz te wybrane na bilboardy.
KFC już przeprosiło za „brak różnorodności”, a Azim Akhtar na swoim koncie umieścił wpis z przeprosinami, w którym podkreślił, że „mój wcześniejszy wpis nie oddał całej różnorodności naszej najnowszej kampanii i osobiście przepraszam za to, że nie byłem bardziej uważny w moim entuzjazmie w dzieleniu się kampanią za pomocą niektórych zdjęć”. Do wpisu Akhtar dołączył pełny spot reklamowy.