KFC oskarżane o utrwalanie rasistowskich stereotypów w kampanii reklamowej

KFC podjęło w Kanadzie próbę ożywienia swojego hasła „Finger Lickin Good”. Krytycy nowych reklam twierdzą, że nie zadbano w nich o „różnorodność rasową".

Publikacja: 29.08.2023 17:38

KFC oskarżane o utrwalanie rasistowskich stereotypów w kampanii reklamowej

Foto: Bloomberg

Hasło reklamowe „palce lizać” (Finger Lickin Good) jest używane przez KFC w różnych kombinacjach od lat 50. XX wieku. Najnowsza odsłona kampanii reklamowej pod tym hasłem, która mówi "wybaczcie sztućce to jest tak dobre, że palce lizać", nie spodobała się jednak w Kanadzie, gdzie wielkoformatowe reklamy i udostępniona przez szefa marketingu koncernu na X (d. Twitter) grafika wzbudziły, jak zauważają kanadyjskie i amerykańskie media, kontrowersje wśród ciemnoskórych Kanadyjczyków i komentatorów w serwisie X (d. Twitter). Przedstawiająca czarnoskórego człowieka jedzącego kurczaka bez użycia sztućców reklama została oskarżona o utrwalanie rasistowskich stereotypów.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Przemysł spożywczy
Amerykańskie koncerny proszą Trumpa o zwolnienie z ceł. Ostrzegają przed podwyżkami
Przemysł spożywczy
Abstynent Putin każe Rosjanom nie pić. Produkcja wódki najniższa od ośmiu lat
Przemysł spożywczy
Kawa wreszcie zacznie tanieć? Świat czeka na zbiory w Brazylii
Przemysł spożywczy
200 mln na pączki. Każdy w Polsce zje co najmniej po dwa
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Przemysł spożywczy
Jajecznica będzie daniem luksusowym. Jajka coraz droższe, zaczyna ich brakować
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń