Rewolucja w Subwayu. Sieć po sześciu dekadach zmienia właściciela

Popularna sieć sprzedająca kanapki po sześciu dekadach przestanie być własnością dwóch rodzin założycielskich. Decyzja już zapadła – Subway trafi w ręce funduszu inwestycyjnego Roark Capital.

Publikacja: 26.08.2023 14:59

Kanapka z sieci Subway

Kanapka z sieci Subway

Foto: Bloomberg

ala

Założona w 1965 roku przez 17-letniego pomysłodawcę Freda DeLuca i inwestora Petera Bucka sieć Subway (początkowo nazywała się „Pete’s Super Submarines”) stoi przed historyczną zmianą. Dwie rodziny postanowiły po sześciu dekadach sprzedać biznes. Pomimo udanych ostatnich lat sieć zmaga się z rosnącymi cenami energii i żywności, ale też silną konkurencją na rynku barów szybkiej obsługi.

Po miesiącach poszukiwań popularna sieć sprzedająca kanapki znalazła chętnego inwestora – jest nim amerykański fundusz Roark Capital, właściciel restauracji pod szyldem Arby’s i Buffalo Wild Wings.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Przemysł spożywczy
Maleje sprzedaż szampana, bo nie ma czego świętować
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Przemysł spożywczy
Masło jest wciąż drogie i może być droższe. A promocji ubyło
Przemysł spożywczy
Grozi nam tanie mięso. Polska boi się jego zalewu z Niemiec
Przemysł spożywczy
Koniec kryzysu w gastronomii i rekordowe zwyżki. Gdzie najchętniej jadają Polacy?
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Przemysł spożywczy
Starbucks radykalnie zmienia zasady. Będzie nowy kodeks postępowania dla gości
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego