Polski drób rusza w świat

Po podbiciu Unii Europejskiej nasze kurczaki zaczynają zdobywać odległe rynki.

Aktualizacja: 08.09.2015 09:22 Publikacja: 07.09.2015 22:00

Ostatnia dekada pod znakiem szybkiego rozwoju

Foto: Rzeczpospolita

– Rynek unijny, gdzie trafia blisko 80 proc. drobiu sprzedawanego poza Polskę, jest coraz bardziej nasycony – mówi „Rzeczpospolitej" Jacek Lewicki, prezes firmy Drosed. – Dlatego chcąc się nadal szybko rozwijać, nasze firmy muszą otworzyć się jeszcze bardziej na kraje poza Europą.

Idzie im to coraz lepiej. W I połowie 2015 r. na rynki pozaunijne trafiło o 41 proc. więcej naszego drobiu niż rok wcześniej – wynika z danych Eurostatu. W porównaniu z 2014 r. wzrost był o 10 pkt proc. wyższy. Tempo sprzedaży na rynki unijne spadło w tym czasie do 10 proc., z 18 proc. rok temu.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Przemysł spożywczy
Starbucks radykalnie zmienia zasady. Będzie nowy kodeks postępowania dla gości
Przemysł spożywczy
Do syndyka zgłosiło się już 400 wierzycieli Manufaktury. Będzie więcej
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa pod presją kosztów. Szansą rynki zagraniczne
Przemysł spożywczy
Foie gras i łosoś zdominowały francuskie święta
Przemysł spożywczy
Piwo z Polski i innych krajów Unii Europejskiej wlewa się do Rosji