Aktualizacja: 08.09.2015 09:22 Publikacja: 07.09.2015 22:00
1 zdjęcie
ZobaczOstatnia dekada pod znakiem szybkiego rozwoju
Foto: Rzeczpospolita
– Rynek unijny, gdzie trafia blisko 80 proc. drobiu sprzedawanego poza Polskę, jest coraz bardziej nasycony – mówi „Rzeczpospolitej" Jacek Lewicki, prezes firmy Drosed. – Dlatego chcąc się nadal szybko rozwijać, nasze firmy muszą otworzyć się jeszcze bardziej na kraje poza Europą.
Idzie im to coraz lepiej. W I połowie 2015 r. na rynki pozaunijne trafiło o 41 proc. więcej naszego drobiu niż rok wcześniej – wynika z danych Eurostatu. W porównaniu z 2014 r. wzrost był o 10 pkt proc. wyższy. Tempo sprzedaży na rynki unijne spadło w tym czasie do 10 proc., z 18 proc. rok temu.
Francja wprowadza obowiązek informowania konsumentów w lokalach gastronomicznych o pochodzeniu mięsa podawanego w potrawach. To samo dotyczy sklepów. Przewiduje to dekret premiera Francois Bayrou.
Tylko 4 proc. Polaków zupełnie nie kupuje produktów mięsnych, choć jednocześnie już 39 proc. ogranicza takie zakupy - wynika z badania zleconego przez branżę mięsną.
Rosyjski Związek Producentów Mleka alarmuje, że na rynku gwałtownie rośnie ilość podrabianego nabiału, głównie mleka i serów. Zamiast z samego mleka są one robione z dodatkiem tłuszczów roślinnych, a nawet wieprzowych i wołowych.
Początek roku to zazwyczaj przykry okres dla piwoszy, miłośników mocniejszych trunków i palaczy. Powodem jest wzrost cen związany z podnoszeniem podatku akcyzowego. W tym roku, obok zwykłej podwyżki, pojawiły się spekulacje o możliwych dalej idących zmianach dotyczących piwa.
Ben & Jerry's oskarżył swoją spółkę macierzystą, Unilever, o próbę cenzurowania treści dotyczących Donalda Trumpa. Koncern szykuje się do wydzielenia specjalnej firmy, która będzie zarządzać wszystkimi markami lodów należącymi do Unilevera.
Fundamenty rzetelnego raportowania zagadnień ESG zgodnie z ESRS oraz wskazanie na istotne zagadnienia praktyczne, które pozwolą na prawidłowe przeprowadzenie procesu identyfikacji koniecznych ujawnień, zbierania danych i raportowania w firmie.
Największy polski producent drobiu myśli o sprzedaży, wycenia się nawet na 8 mld zł. W portfelu ma giełdową spółkę Gobarto, której akcje przeżywają hossę.
Nawet 18 osób mogło zostać poszkodowanych z powodu wycieku amoniaku w olsztyńskim Indykpolu. Ewakuowano całą załogę.
We wtorek w południe akcje grupy drobiarskiej drożały o blisko 4 proc. Rynek zareagował na dobre wyniki i zmiany w akcjonariacie.
W 2014 r. mięsna grupa zmagała się ze skutkami embarga na wieprzowinę. W tym chce skupić się na rozwoju.
W tym roku ma szanse paść rekord w naszym eksporcie rolno-spożywczym. Znaczący udział mogą mieć w tym państwa afrykańskie.
Brak informacji o tym kiedy kończy się loteria, może zachęcić do zakupu towaru po tym, jak już nie ma nagród.
Największa firma drobiarska ogłosiła wczoraj wezwanie ?na 23 proc. akcji mięsnej grupy z GPW. W przyszłości może się z nią połączyć.
Polski drób swój sukces zawdzięcza głównie ?niskim cenom. Jego producenci dostrzegli już jednak ?potencjał w produktach premium.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas