Tymoteusz Zych: portale społecznościowe wpływają na wyniki wyborów

W czasach, gdy informacja jest kapitałem, a o dostępie do niej decydują portale społecznościowe, regulacja prawna ich działania oraz jej formuła wpłyną nie tylko na rzeczywisty zakres wolności obywatelskich, ale też na potencjał rozwojowy naszego kraju - pisze członek zarządu Instytutu Ordo Iuris.

Publikacja: 29.07.2018 11:00

Tymoteusz Zych: portale społecznościowe wpływają na wyniki wyborów

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski

Po ujawnieniu afery Cambridge Analytica nikt nie ma już wątpliwości, że wielkie portale społecznościowe mają rozstrzygający wpływ na wyniki wyborów i najważniejsze decyzje polityczne. Sam Mark Zuckerberg przyznał, że Facebook ma więcej cech rządu niż „tradycyjnej prywatnej firmy". Właściciele największych portali pogodzili się już, że ich działanie zostanie poddane głębszej regulacji prawnej. W najbliższych miesiącach rozstrzygnie się, czy nowe przepisy będą skutecznie chroniły wolności obywatelskie czy ograniczą dostęp do informacji.

Pozostało 95% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Prawne
Tomasz Siemiątkowski: Szkodliwa nadregulacja w sprawie cyberbezpieczeństwa
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Czy wolne w Wigilię ma sens? Biznes wcale nie musi na tym stracić
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Awantura o składki. Dlaczego Janusz zapłaci, a Johanes już nie?
Opinie Prawne
Łukasz Guza: Trzy wnioski po rządowych zmianach składki zdrowotnej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Rząd wypuszcza więźniów. Czy to rozsądne?