Aktualizacja: 27.10.2020 13:41 Publikacja: 27.10.2020 02:00
GetBack
Foto: Fotorzepa, Andrzej Bogacz
W kwietniu 2018 r. okazało się, że spółka GetBack S.A. znajduje się w bardzo złej sytuacji finansowej. Komisja Nadzoru Finansowego zawiesiła obrót wszystkimi instrumentami finansowymi wyemitowanymi przez GetBack. Spółka zaprzestała wypełniania swoich zobowiązań, w tym wstrzymała wypłatę odsetek oraz wykup obligacji, które zostały sprzedane blisko dziewięciu tysiącom osób fizycznych na kwotę około 2,5 mld zł. Do dnia dzisiejszego większość obligatariuszy nie odzyskała nawet części środków zainwestowanych w obligacje GetBack. Obecnie spółka jest w restrukturyzacji i trwa przyspieszone postępowanie układowe. Układ przewiduje zwrot na rzecz poszkodowanych zaledwie 25 proc. zainwestowanych w obligacje GetBack środków w ciągu dopiero kolejnych ośmiu lat. Co istotne, nikt z obligatariuszy nie może mieć pewności, czy na skutek restrukturyzacji odzyska choćby kwotę, o której mowa w układzie.
Jeżeli członek PKW Ryszard Kalisz nadal będzie kontynuował medialne wystąpienia w stylu „a z wyborami prezydenckimi to różnie może być”, może skutecznie obniżyć ich wiarygodność i przyczynić się do spadku frekwencji wyborczej.
Cała koncepcja doprowadzenia do tego, by SN w niekonstytucyjnym składzie orzekał o ważności wyborów, jest po prostu niepotrzebna.
A co będzie, jak jednak wygra Nawrocki? Wtedy sąd też przecież może stwierdzić ważność jego wyborów. Co zrobi wtedy rząd?
Zwalczanie szarej strefy to szczytny cel każdego rządu. Gorzej, gdy najpierw się prowokuje jej rozrost, a potem ogłasza przeciwko niej krucjatę.
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług internetu światłowodowego i telewizji. Widać to nie tylko przez pryzmat oferty, ale również infrastruktury. Firma buduje sieć stacjonarną w całej Polsce, w każdym kwartale przyłączając do niej kolejne dziesiątki tysięcy gospodarstw domowych. Od lat rośnie też liczba nadajników operatora. Wszystko dlatego, że zapotrzebowanie na szybki internet i zużycie danych w domu i poza domem rośnie w niespotykanym tempie.
Czy przeciągający się spór o pieniądze dla PiS może się przerodzić w ustrojowy kryzys komplikujący przyszłoroczne wybory prezydenckie?
Nadejście nowego roku to często czas postanowień. Mogą one dotyczyć różnych obszarów naszego życia, choć z ich realizacją… bywa różnie. Warto więc skupić się na takich, które są dość proste w wykonaniu i jednocześnie przyniosą nam wymierne korzyści, wygodę i spokój. Pomoże w tym aplikacja PeoPay Banku Pekao S.A. z którą można ćwiczyć dobre nawyki finansowe, uporządkować swój budżet i oszczędzić.
Możliwość zaproponowania klientowi biura podróży bonu zamiast zwrotu pieniędzy, rozszerzenie katalogu sytuacji, w której może on zrezygnować z wyjazdu i prawo upomnienia się przez organizatora o zwrot pieniędzy u poddostawcy usług - to niektóre zmiany unijnej dyrektywy o imprezach turystycznych zaproponowane przez Radę Europejską.
Ochrona konsumenta nie byłaby wystarczająca, gdyby dystrybutor mógł „odsyłać” konsumenta do producenta, który może nie być znany konsumentowi - stwierdził Trybunał Sprawiedliwości UE.
Jedno z większych przedsiębiorstw sprzedających węgiel do ogrzewania gospodarstw domowych w Polsce wycofuje nazwę "ekogroszek” i rezygnuje z opakowań sugerujących ekologiczność produktu - poinformowała Fundacja ClientEarth Prawnicy dla Ziemi.
Rok 2024 kończy się symbolicznym wzrostem bieżących i wyprzedzających nastrojów konsumenckich. Są one jednak nieco słabsze niż na początku roku. Wszystko to, mimo poczucia, że nasza sytuacja finansowa jest bardzo dobra.
W tym roku cięcie wydatków świątecznych ma w planach co drugi konsument, choć przed rokiem było to aż trzech na czterech. Dla handlu trudno o lepsze informacje.
Kto zakwestionował skutecznie ważność całej umowy kredytu, nie jest konsumentem i z własnej woli nigdy nim nie był.
Oczekiwania konsumentów sprawiły, że wiele firm zaczęło oznaczać swoje produkty jako ekologiczne. Niestety nie zawsze uczciwie. Dlatego Unia Europejska postanowiła tu wkroczyć ze swoimi regulacjami.
Unijna dyrektywa w sprawie greenwashingu wpłynie na oznakowanie firm i produktów. Nie będzie można używać określeń takich jak „przyjazny środowisku”, „biodegradowalny” czy „naturalny” bez przedstawienia wiarygodnych dowodów na ich prawdziwość.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas