„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów

Według majowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce jest „Rzeczpospolita”, na którą dziennikarze innych redakcji w kraju powoływali się prawie 1,9 tys. razy.

Publikacja: 09.06.2022 14:46

„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów

Foto: Gremi Media SA

- To najlepszy dowód jakości naszego dziennikarstwa, powagi z jaką traktujemy newsa i szacunku dla naszych czytelników. Od lat na łamach „Rzeczpospolitej” staramy się wypracowywać najwyższe standardy zawodowe i publikować najbardziej liczących się autorów. Uważamy, że jest to szczególnie ważne dziś, kiedy pandemia i wojna w Ukrainie przyniosły niespotykaną dotąd falę teorii spiskowych, propagandy i zwykłych kłamstw - mówi Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.

Na drugim miejscu znalazł się portal Onet, do którego inne tytuły odwołały się 1,6 tys. razy, natomiast podium zamyka Wirtualna Polska, która w zeszłym miesiącu cytowana była 1,5 tys. razy.

W zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów mediowych w Polsce stale największy udział ma prasa – 33 proc., reprezentowana przez „Rzeczpospolitą”, „Super Express”, „Gazetę Wyborczą”, „Fakt” i „Dziennik Gazetę Prawną”. Udział telewizji w rankingu ogólnym to 27 proc. (TVN24, Polsat News, TVN oraz TVP Info). Po 20 proc. mają portale internetowe (Onet, Wirtualna Polska i Interia) oraz radio (RMF FM, Radio ZET oraz Polskie Radio 24).

Foto: IMM

Pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów zajmuje Rzeczpospolita”, cytowana przez dziennikarzy innych redakcji prawie 1,9 tys. razy. Wśród wielu budzących zainteresowanie czytelników i innych mediów artykułów w maju opublikowaliśmy między innymi rozmowę z prezesem Urzędu Regulacji Energetyki Rafałem Gawinem, który potwierdził spekulacje branży dotyczące wzrostu cen za prąd. Powodem podwyżek mają być problemy z dostawami węgla, związane z brakiem dostępności lub całkowitym zablokowaniem importu z Rosji.

Na podium z awansem o jedno miejsce znalazły się kolejno portale Onet (1,6 tys.) i Wirtualna Polska (1,5 tys.). Największy wzrost odnotował Super Express, zmieniając swoją pozycję aż o pięć miejsc i tym samym plasując się na piątym miejscu ogólnego zestawienia. Do rankingu powraca Radio ZET cytowane 831 razy między innymi za sprawą rozmowy z wicepremierem Henrykiem Kowalczykiem.

„Rzeczpospolita” pozostaje rzecz jasna także liderem rankingu tytułów prasowych oraz najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym. Piątą pozycję w tym ostatnim zestawieniu zajmuje „Parkiet”.

Czytaj więcej

Autoodnawialne subskrypcje cyfrowe „Rzeczpospolitej” urosły w I kwartale o 50%

- W imieniu redakcji „Rzeczpospolitej” bardzo dziękuję Subskrybentom, Czytelnikom i Koleżankom oraz Kolegom z branży. Zapewniam, że w kwestii linii redakcyjnej nie planujemy żadnych zmian. Będziemy Wam – Czytelnikom służyć z równą rzetelnością jak dotąd - mówi Bogusław Chrabota.

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 28 095 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu od 1 do 31 maja 2022 roku.

- To najlepszy dowód jakości naszego dziennikarstwa, powagi z jaką traktujemy newsa i szacunku dla naszych czytelników. Od lat na łamach „Rzeczpospolitej” staramy się wypracowywać najwyższe standardy zawodowe i publikować najbardziej liczących się autorów. Uważamy, że jest to szczególnie ważne dziś, kiedy pandemia i wojna w Ukrainie przyniosły niespotykaną dotąd falę teorii spiskowych, propagandy i zwykłych kłamstw - mówi Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.

Pozostało 85% artykułu
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?