Czy odbiorca może reklamować spóźnioną przesyłkę ze sklepu internetowego

W dobie zakupów przez internet odbiorcy trudno zareklamować spóźnioną przesyłkę. Prawo to przede wszystkim ma nadawca.

Aktualizacja: 05.01.2018 07:58 Publikacja: 05.01.2018 07:09

Czy odbiorca może reklamować spóźnioną przesyłkę ze sklepu internetowego

Foto: Adobe Stock

Czytelniczka „Rzeczpospolitej" z Warszawy zamówiła przez internet kosmetyk na prezent świąteczny. Firma wysłała go jej 10 grudnia, ale do dziś paczka nie nadeszła.

– W systemie śledzenia przesyłek figuruje jako „do doręczenia". Pytałam o nią na poczcie wielokrotnie, ale mówią mi tam, że jest gdzieś na sortowni. I dodają, że reklamacji złożyć nie mogę, bo takie prawo ma nadawca – mówi pani Marta. Wprawdzie otrzymała od firmy zwrot pieniędzy, ale prezentu jak nie było, tak nie ma, a święta minęły i sprawa jest nieaktualna.

Pozostało 81% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Sądy i trybunały
Po co psuć świeżą krew, czyli ostatni tegoroczni absolwenci KSSiP wciąż na lodzie
Nieruchomości
Uchwała wspólnoty musi mieć poparcie większości. Ważne rozstrzygnięcie SN
Edukacja i wychowanie
Ferie zimowe 2025 później niż zazwyczaj. Oto terminy dla wszystkich województw
Praca, Emerytury i renty
Ile trzeba zarabiać, żeby na konto trafiło 5000 zł
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo karne
Śmierć nastolatek w escape roomie. Jest wyrok