Sklepy w Polsce nadal znikają tysiącami. Choć duże sieci rosną

Od początku roku zlikwidowano 1,4 tys. placówek, a kolejne 7,6 tys. działalności zostało zawieszonych, co jest z reguły wstępem do trwałego zamknięcia. Polski rynek handlowy nadal się kurczy, choć duże sieci rosną.

Publikacja: 06.11.2024 04:44

Sklepy w Polsce nadal znikają tysiącami. Choć duże sieci rosną

Foto: Adobe Stock

W porównaniu z końcem 2023 r. liczba sklepów spadła o 0,4 proc., a zgodnie z szacunkami wywiadowni Dun & Bradstreet na koniec września br. w Polsce działa 367,6 tys. sklepów – wynika z danych, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

– Pierwsze dziewięć miesięcy br. w handlu detalicznym stanowi kontynuację trendów obecnych w całym ubiegłym roku. Spośród monitorowanych 28 branż w 7 zanotowano wzrost liczby placówek, w pozostałych 21 spadek – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Natychmiastowa dymisja szefa sieci Primark. W tle zarzuty obyczajowe
Panel Transformacji Energetycznej
Czas na szeroką debatę o transformacji energetycznej
Handel
Luksus w odwrocie, Polacy wolą wydawać na inne rzeczy
Handel
Francuz chce odrodzić markę Tupperware. „Wielki powrót” kultowej marki do Polski
Handel
Do czego doprowadzi motoryzacyjna wojna celna Donalda Trumpa?
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Handel
Donald Trump rozpoczyna motoryzacyjną wojnę handlową. Kto ją wygra?
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście