Sklepy w Polsce nadal znikają tysiącami. Choć duże sieci rosną

Od początku roku zlikwidowano 1,4 tys. placówek, a kolejne 7,6 tys. działalności zostało zawieszonych, co jest z reguły wstępem do trwałego zamknięcia. Polski rynek handlowy nadal się kurczy, choć duże sieci rosną.

Publikacja: 06.11.2024 04:44

Sklepy w Polsce nadal znikają tysiącami. Choć duże sieci rosną

Foto: Adobe Stock

W porównaniu z końcem 2023 r. liczba sklepów spadła o 0,4 proc., a zgodnie z szacunkami wywiadowni Dun & Bradstreet na koniec września br. w Polsce działa 367,6 tys. sklepów – wynika z danych, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

– Pierwsze dziewięć miesięcy br. w handlu detalicznym stanowi kontynuację trendów obecnych w całym ubiegłym roku. Spośród monitorowanych 28 branż w 7 zanotowano wzrost liczby placówek, w pozostałych 21 spadek – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Handel
Donald Trump na razie unika wojen handlowych. Ale ostrzega Kanadę, Meksyk i Chiny
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Handel
Chiny odwracają się od Rosji. Wymiana nie zastępuje utraconego zachodniego rynku
Handel
Polskie firmy walczą z omijaniem cła przez dostawców z Chin
Handel
Żabka: patrzymy z optymizmem na 2025 r.
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Handel
Patriotyzm konsumencki idzie w odstawkę, o zakupie decyduje cena
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego