ESG jest ostatnio modnym terminem. Co on oznacza dla Allegro?
Z perspektywy Allegro to ilustracja tego, jak podchodziliśmy przez wiele lat (właściwie od powstania firmy) do społecznej odpowiedzialności wobec naszego otoczenia, miast, w których prowadzimy działalność, i najważniejszych dla nas – kupujących i sprzedawców. Przypomnę, że na platformie Allegro sprzedaje ponad 135 tys. firm, z czego większość to małe i mikrofirmy.
ESG to dla nas ustrukturyzowanie działań, które prowadziliśmy wcześniej, i nadanie im formatu, który jest wymagany, gdy firma wchodzi na giełdę. Nasze podejście do CSR zostało rozszerzone o te oczekiwania inwestorów. Gdy dwa lata temu staliśmy się spółką publiczną, zostaliśmy objęci obowiązkiem raportowania naszych działań. Nie tylko prowadzimy te działania, ale mocno przywiązujemy wagę do tego, jak je mierzyć i raportować.
Już planując działania w trzech obszarach (środowiskowym, społecznym i zarządzania), myślimy, jak będziemy mogli je zmierzyć i wyciągnąć odpowiednie wnioski.
Może pani podać konkretne przykłady takich działań?
Poważnie podchodzimy do kwestii środowiskowej, nie unikamy odpowiedzialności. Jako wiodąca firma na rynku e-commerce mamy znaczący wpływ na nasze otoczenie i środowisko. Podejmujemy szereg działań, które mają zmniejszać nasz wpływ na środowisko naturalne. Mówię o zrównoważonej tzw. ostatniej mili, czyli procesie logistycznym, który jest dla nas niezwykle istotny. Projektując nasze zielone automaty paczkowe, chcieliśmy, aby były prośrodowiskowe. Są zasilane energią z gwarancjami pochodzenia ze źródeł odnawialnych, obsadzone zielenią, wyposażone są też w czujniki jakości powietrza. Ponadto konsultowaliśmy się z ruchami miejskimi, miastami i ekspertami, bo wiemy, że stawianie automatów paczkowych ma przełożenie na miejski krajobraz.