Zgodnie z danymi za marzec z raportu Mediapanel Gemius/PBI w grupie serwisów handlu internetowego Temu miało ponad 18,1 mln użytkowników, podczas gdy Allegro może się pochwalić wynikiem ponad 17,8 mln. Po raz pierwszy serwisy zamieniły się pozycją lidera, choć już miesiąc temu dzieliła je niewielka różnica. Trzeci jest Media Expert z 11,8 mln użytkowników.
Mediapanel Gemius/PBI: Temu przed Allegro
Niemniej eksperci branżowi zwracają uwagę, że sama liczba użytkowników niekoniecznie jest wyróżnikiem faktycznej popularności danego serwisu. W przypadku Temu choćby łączny czas przebywania przez użytkownika na stronie wynosi 48 minut, podczas gdy dla Allegro jest znacznie wyższy i przekracza 1 godzinę i 40 minut.
Dlatego od dawna pojawiały się głosy, że sposób prezentowania danych wymaga zmiany — i faktycznie tak będzie.
Czytaj więcej
Co drugi produkt kupiony przez polskich internautów na zagranicznej platformie pochodzi od sprzed...
– Popularność mierzona samym ruchem czy liczbą wejść na daną stronę lub aplikację może być pewnym punktem odniesienia. Widzimy jednak, że rynek, zwłaszcza jeśli chodzi o zakupy online, potrzebuje bardziej szczegółowych wskaźników – mówi Marcin Pery, prezes Gemiusa. – Nie każde wejście na serwis przekłada się na jakiekolwiek dalsze kroki użytkowniczek i użytkowników, nie każdy klik to zakup. Planujemy konsultacje z rynkiem, by urealnić biznesowo tę część naszego badania. To będzie nowa jakość na rynku mediów – dodał.